U metra Karlovo náměstí dělníci budují nejhlubší výtah v Praze. Město za něj zaplatí čtvrt miliardy

Víc než 40 metrů pod zem sveze cestující na Karlově náměstí v Praze nový výtah. Dělníci ho budují kvůli stanici metra, která teď není bezbariérová. Výtah bude jeden z nejhlubších v Praze, dělníci ho staví už skoro rok a půl. Hotový měl být už touto dobou, práce ale nabraly zpoždění. Dělníci totiž nemohli použít trhavinu, se kterou při ražbě původně počítali. Navíc dělníci nemohli pracovat během nočních směn, kvůli nařízení hygieny.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel, kudy budou v lidé chodit k výtahu ve stanici metra Karlovo náměstí.

Tunel, kudy budou v lidé chodit k výtahu ve stanici metra Karlovo náměstí. | Foto: Marie Veselá | Zdroj: Český rozhlas

K rozestavěnému výtahu se byla podívat reportérka Radiožurnálu, která na stavbu měla výhled z plošiny na jeřábu. Doprovod jí dělal ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si reportáž Marie Veselé z chystaného výtahu k metru stanice Karlovo náměstí

Jeřáb je spustil do šachty o hloubce zhruba 40 metrů, což je podle informace ředitele dopravního podniku ještě o 10 metrů hlubší, než výtah ve stanici metra Anděl. „A já bych řek, že to je jeden z nejhlubších výtahů, které pražské metro má,“ komentuje Witowski.

„Tady jsme přímo v domě ve Václavské ulici. Budujeme výtah do současné zástavby a není to tedy stavba uprostřed ulice,“ říká o výtahu náměstek primátora Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě.

Výtahy svezou cestující do asi stometrové spojovací chodby. Tou budou muset projít k dalším výtahům, které je odvezou přímo na nástupiště.

Hotovo mělo být už touto dobou, práce ale nabraly zpoždění. Dělníci totiž nemohli použít trhavinu, se kterou při ražbě původně počítali.

„Tím, že se to rozpojovalo pouze strojně, tak to trvalo bohužel déle. A také se práce nemohly provádět v noční době z nařízení hygieny,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Radek Kozubík.

Dělníkům nepomáhalo ani břidlicové podloží, říká ředitel Witowski. „Tím, že hornina byla daleko odolnější, než se předpokládalo, tak byly i dny, kdy se postupovalo jenom o několik centimetrů.“

Nový termín dokončení výtahů je příští rok v létě. Stavba vyjde město na asi čtvrt miliardy korun.

Marie Veselá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme