Činoherní klub

Činoherní klub v textech na iROZHLASU

Praha| |Karel Hvížďala |Komentáře |Komentář

Pan herec Josef Abrhám

Může za to jeho rodinné zázemí: Dědeček i otec byli podnikatelé, měli na Moravě cihelnu, a kvůli tomu nesměl pár let na žádnou vysokou školu. Byl vnukem slovenského spisovatele a faráře Hollého.

|Marina Feltlová |Divadlo

Americký bizon se vrací na prkna pražského Činoherního klubu

Kdybych nebyl spisovatelem, nejspíš bych byl zločincem, tvrdil prý britský dramatik David Mamet. Jeho hru Americký bizon o třech zlodějíčcích nastudoval znovu po devíti letech Ondřej Sokol v pražském Činoherním klubu. A v inscenaci si tentokrát i zahraje. Partnery mu budou Martin Finger a Václav Šanda. Hra je podle Sokola natolik výjimečná a nabízí tolik různých možností výkladu, že stojí za to se pokusit o její nové inscenování.

Činoherní klub slaví 50 let. Dodnes je jedním z nejpopulárnějších pražských divadel

|Marina Feltlová, Klára Vičíková |Divadlo

Už padesát let hraje v pražské ulici Ve Smečkách Činoherní klub. Legendární scénu v roce 1965 založili dva spolužáci z DAMU, režisér Ladislav Smoček a dramaturg Jaroslav Vostrý. Od té doby vzniklo na 133 inscenací pro téměř tři miliony diváků. Na jevišti se setkávají ty nejvýraznější české herecké osobnosti.

|Marina Feltlová |Divadlo

Juraj Kukura jako zavražděný otec Karamazov obživne na scéně Činoherního klubu

I peklo má své stinné stránky. Tak zní podtitul nové inscenace Bratrů Karamazových, kterou uvádí pražský Činoherní klub. Režisér Martin Čičvák využil dramatizace Evalda Schorma. V ní starý Karamazov vstane z mrtvých, aby zjistil, který ze synů ho zavraždil. Ústřední postavu ztvární Juraj Kukura. Na scéně tak bude znít čeština spolu se slovenštinou.

|Zuzana Filípková, Kristina Winklerová |Divadlo

Hra Kukura kritizuje komercionalizaci kultury

Současný slovenský režisér Martin Čičvák napsal hru Kukura a do hlavní role obsadil právě Juraje Kukuru, se kterým spolupracuje v bratislavském divadle Aréna. V květnu tohoto roku měla hra premiéru na Slovensku v režii Rastislava Balleka. Nyní ji sám autor režíruje v pražském Činoherním klubu. Inscenace o herci a jeho režisérovi nahlíží na stav současné kultury.