UPC kupuje společnost Karneval

Do konce roku zmizí z českého trhu poskytovatel služeb po kabelu - společnost Karneval. Společnost Liberty Global, mateřská firma kabelového operátora UPC, oznámila, že Karneval kupuje za více než devět miliard korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Plazmová televize

Plazmová televize | Foto: NEPOUŽÍVAT internet

Na trhu tak po spojení obou značek vznikne operátor s více než 800 tisíci klienty, který bude nabízet kabelovou televizi, rychlý internet a telefonní služby. Jak ovšem připomíná šéfredaktor portálu Digizone.cz Jan Potůček, transakci musí ještě schválit Úřad pro hospodářskou soutěž.

"Myslím si, že to bude chvíli trvat. Zřejmě tam dojde k několika otázkám. UPC bude muset přesvědčit úřad, že se nebude chovat monopolně a že nebude zneužívat postavení na trhu. Antimonopolní úřad na druhé straně přihlédne k situaci, kdy Telefónica zavede takzvanou IPTV, kterou chtějí zavádět i jiné společnosti. Takže konkurence na trhu tu zůstane, i když na trochu jiném technologickém základu, než je kabelová televize," myslí si Potůček.

Podle analytika společnosti Cyrrus Petra Bártka by spojení UPC a Karnevalu vytvořilo dominantního operátora, který by mohl monopolně stanovovat ceny.

"Nárůstu cen bych se rozhodně bál. Nová společnost se určitě bude snažit zvýšení cen klientům nějakým způsobem osladit. Třeba nabídnou balíček, který bude obsahovat nějakou službu navíc oproti těm původním," říká Bártek.

Naopak u vysokorychlostního internetu by k růstu cen nemělo dojít.

Tomáš Medek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme