Berlínské nádraží muselo být opět uzavřeno

Berlínské hlavní nádraží provázejí dál vážné potíže. Poté, co z něj ve čtvrtek orkán Kyrill strhnul osmitunový ocelový nosník, musela být včera odpoledne nadzemní část budovy znovu evakuována. Mohl za to znovu silný vítr.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dvoutunový nosník

Dvoutunový nosník | Foto: AFP

Po čtvrteční blamáži se Německé dráhy rozhodly hlavní nádraží uzavírat vždy tehdy, kdy rychlost větru dosáhne osmého stupně na dvanáctibodové škále. Nadzemní část architektonického skvostu postaveného za miliardu eur se tak včera pro veřejnost znovu uzavřela. Dálkové i místní spoje mohly v podzemním podlaží jezdit dál.

Dráhy přiznaly, že asi stovka nosníků na vnější fasádě, která nemá žádnou statickou funkci, není přivařena a drží jen na podpěrách. Podle listu Tagesspiegel si společnost byla bezpečnostních rizik vědomá. Dráhy to ale popírají. Autor projektu berlínského nádraží, hvězdný architekt von Gerkan, se vyjádřil zdrženlivě s tím, že není jasné, na čí straně je vina.

Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme