Berlínské nádraží muselo být opět uzavřeno
Berlínské hlavní nádraží provázejí dál vážné potíže. Poté, co z něj ve čtvrtek orkán Kyrill strhnul osmitunový ocelový nosník, musela být včera odpoledne nadzemní část budovy znovu evakuována. Mohl za to znovu silný vítr.
Po čtvrteční blamáži se Německé dráhy rozhodly hlavní nádraží uzavírat vždy tehdy, kdy rychlost větru dosáhne osmého stupně na dvanáctibodové škále. Nadzemní část architektonického skvostu postaveného za miliardu eur se tak včera pro veřejnost znovu uzavřela. Dálkové i místní spoje mohly v podzemním podlaží jezdit dál.
Dráhy přiznaly, že asi stovka nosníků na vnější fasádě, která nemá žádnou statickou funkci, není přivařena a drží jen na podpěrách. Podle listu Tagesspiegel si společnost byla bezpečnostních rizik vědomá. Dráhy to ale popírají. Autor projektu berlínského nádraží, hvězdný architekt von Gerkan, se vyjádřil zdrženlivě s tím, že není jasné, na čí straně je vina.