Cestovní kanceláře I´m travelling a DETUR vyhlásily bankrot

Cestovní kancelář DETUR vyhlásila bankrot. Pracovnice kanceláře informovala, že klienti mají napříště jednat pouze s Českou pojišťovnou, u které je cestovka pojištěná proti krachu. To samé platí i pro cestovní kancelář I´m travelling - obě jsou totiž v Obchodním rejstříku zapsané pod jednou společností FBSK 1907 s.r.o. Část turistů už pojišťovna dopravila zpátky do Česka.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

cestující sledují tabuli s odlety na Ruzyni

cestující sledují tabuli s odlety na Ruzyni | Zdroj: ČTK

Desítky klientů cestovní kanceláře I´m travelling večer neodletěly na dovolenou do Tuniska. Zrušen byl také let dalších 150 klientů do turecké Antalye.

Cestovní kancelář údajně nezaplatila letecké společnosti Travel Service za přepravní služby. Večer pak ohlásila úpadek. V zahraničí ale zůstaly stovky jejích klientů.

Během noci na dnešek se vrátilo 110 klientů z tuniského Monastiru a ráno i 164 cestujících z turecké Antalye, řekla Radiožurnálu mluvčí letecké společnosti Travel Service Vlaďka Dufková. Pokrytí finančních nákladů za dopravu pasažérů na sebe vzala Česká pojišťovna, u které byla cestovní kancelář pojištěna.

"Ještě během včerejšího podvečera jsme se dohodli s Českou pojišťovnou o zaplacení repatriace a cestující, kteří čekali na odlet z tuniského Monastiru a z turecké Antalye, byli již v průběhu noci dopraveni zpět do České republiky, takže se jich tato situace nedotkla," uvedla Dufková.

V zahraničí mají nyní cestovní kanceláře I´m traveling a DETUR kolem tří stovek lidí, kteří se měli domů vrátit v následujících dnech. Také jejich cestu zajistí České pojišťovna. "Nyní jsme v kontaktu a asistenční službou, která už v tuto chvíli má kompletní seznamy dalších klientů, kteří zůstali v zahraničí, takže budeme repatriovat především klienty z Rhodosu a z Kréty," potvrdil Radiožurnálu mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Pokud měl někdo zaplacený zájezd, který už se neuskutečnil, pak jej podle Bálka bude Česká pojišťovna odškodňovat z pojištění této cestovní kanceláře. Je třeba vyplnit oznámení o pojistné události, přiložit doklad o zaplacení a cestovní smlouvu a vše odeslat na adresu asistenční služby Euroalarm. Pojišťovna má ze zákona šest měsíců na to, aby obdržela všechny doklady od klientů. Poté je začíná odškodňovat.

I´m travelling má kromě dvou poboček v Praze i jednu v Liberci. Na zamčených dveřích kanceláře v Pražské ulici visí oznámení o úpadku s odkazem na odškodnění v České pojišťovně. Cestovní kancelář ale stále láká upoutávkami ve vitríně na zájezdy last minute. Některé Liberečany to nepříjemně zaskočilo. "Jestliže krachují, tak by neměli mít ve výloze nabídku, mělo by to být sundané," zlobil se jeden z kolemjdoucích.

Obě cestovní kanceláře nabízely zájezdy hlavně do Turecka, Tuniska nebo na Krétu. I'm travelling, na rozdíl od Deturu, patřila na českém trhu k těm větším. Podle asociace cestovních kanceláří s ní ročně jelo na dovolenou téměř 20.000 českých turistů, především do Turecka. Jako největší touroperátor na Turecko se společnost prezentovala i při letošním veletrhu cestovního ruchu Holiday World, kde byla generálním partnerem.

Ivana Bernáthová, Martin Hromádka, Jiří Kokmotos Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme