Na mýtném se loni vybralo přes pět a půl miliardy korun

Kamionoví dopravci zaplatili za rok 2007 na mýtném 5,6 miliardy korun. Odborníci na dopravu přitom čekali daleko méně. Výnos překvapil i ministerstvo dopravy. Podle jeho mluvčího, Karla Hanzelky, je z toho vidět, že mýtný systém funguje.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výstavba mýtné brány

Výstavba mýtné brány | Foto: estav.cz

Před dvěma lety, kdy si dopravci ještě kupovali dálniční známky, se totiž vybralo podstatně méně, vysvětlil Hanzelka Radiožurnálu:

"Tehdy byl výnos z těch kamionů přibližně miliarda a půl. Vyhoupli jsme se na 5,6 miliardy korun. Ukazuje se, že se splnilo to, co se očekávalo od mýtného systému. To znamená, že kamiony spravedlivě platí za to co ujedou, tedy poplatek za kilometr."

Ode dneška se bude mýtné vybírat na dalších 172 kilometrech silnic. Povinnost platit mají zatím jen dopravci s auty, která váží 12 tun a víc. Ty stojí každý kilometr na nově zpoplatněných silnicích první třídy průměrně korunu devadesát.

Karel Hanzelka Radiožurnálu řekl, které úseky to jsou: "Tak my jsme se snažili zpoplatnit především ty úseky, které jsou nadmíru zatíženy kamionovou dopravou. Často jde o komunikace v pohraničí. Je to například silnice mezi Libercem a Chrastavou, dále je to u Jihlavy dálniční přivaděč. Je to například úsek silnice mezi Hulínem a Kroměříží, kde v budoucnu povede dálnice D1."

Julie Rákosová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme