Německé automobilky mají stále potíže s vysokými emisemi CO2

Němečtí výrobci aut stále platí za největší hříšníky, co se týče emisí oxidu uhličitého. Ukázala to nová studie evropské ekologické organizace T&E. Německé automobilky by tak mohly mít velké potíže s plněním nových emisních limitů, se kterými počítá plánovaná legislativa Evropské unie.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kolony aut - ilustrační foto

Kolony aut - ilustrační foto | Foto: Audiovisual Service EU

Studie T&E potvrdila, že se emise CO2 u nových Mercedesů, BMW a Volkswagenů pohybují mezi 163 a 181 gramy na kilometr. Ze všech evropských producentů si tak německé automobilky, specializující se na vozy středních a vyšších tříd, počínají vůbec nejhůř.

Návrh Evropské komise přitom počítá s průměrnou hodnotou 130 gramů pro celý vozový park jedné automobilky. Při překročení tohoto limitu hrozí výrobcům drakonické tresty, o jejichž konkrétní podobě se teď v Německu diskutuje.

Koncern BMW se alespoň dočkal dílčí pochvaly za to, že je na dobré cestě, když emise CO2 snížil v posledních dvou letech o víc než 7 procent. Šéf BMW Norbert Reithofer odhaduje, že vývoj nových motorů, šetrnějších k životnímu prostředí, přijde automobilku na víc než miliardu eur.

V Německu panuje názor, že nová pravidla EU cíleně znevýhodňují místní výrobce a ohrožují desetitisíce pracovních míst v zemi.

Jiří Hošek, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme