Mlékárna Kunín zastavila dodávky mléka a jogurtů do škol

Dodávky mléka a jogurtů do základních škol dnes zastavila Mlékárna Kunín. Ostravská mlékárenská firma dosud distribuovala mléčné svačinky do škol prostřednictvím chladicích automatů, které rozmístila do 400 základních škol po celém Česku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

mléko

mléko | Foto: Marián Vojtek

Ostatní velké mlékárny dodávky školního mléka nezastavily. Například největší tuzemská mlékárna Madeta v dodávkách do škol pokračuje. Žáci si mohou koupit její výrobky, nicméně za vyšší cenu než dřív. Výjimkou je mlékárna Olma, podle které ale přerušení jejího zásobování škol vzniklo logistickými problémy.

Proš došlo k přerušení dodávek Mlékárny Kunín, vysvětlila její mluvčí Eva Kijonková: "Důvodem je to, že se nestihla stanovit maximální cena pro dotované mléko do škol ze strany ministerstva financí, respektive Státního zemědělského intervenčního fondu. Stalo se to, co jsme avizovali: Nestihlo se vše stanovit do 1. září - a to je důvod, proč není v automatech ve školách mléko z Mlékárny Kunín."

Ministerstvo financí se brání tím, že potřebné podklady dostalo pozdě, tvrdí Jakub Haas z tiskového oddělení úřadu: "Ministerstvo financí za to zpoždění nemůže, protože až poslední srpnový den dostalo podklady od Státního zemědělského intervenčního fondu pro výpočet cen mléčných výrobků."

Mluvčí ministerstva financí Haas dodává, že nový cenový výměr je už opravdu před schválením. Předpokládá, že vyjde do poloviny tohoto měsíce.

Dodávky mléka a mléčných výrobků školákům za dotované ceny fungovaly v Česku od roku 1999. Letos 20. srpna vláda zrušila poskytování národní dotace na školní mléko. Představovala asi 32 % z celkových nákladů na výrobu mléčných výrobků, dodávaných do dvou třetin českých škol. Zrušení národní dotace bude znamenat roční úsporu cca 60 milionů korun.

Program je tak nyní dotovaný pouze z prostředků Evropské unie. Ty pokryjí přibližně 8 až 15 % z ceny výrobků.

Šárka Slezáková, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme