Poslední část spojnice mezi železničními koridory na Moravě je hotová

Modernizace trati mezi Zábřehem a Červenkou stála 4,5 miliardy korun a vlaky tam teď budou jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Zrychlí se tak provoz na trati od Přerova až po Českou Třebovou.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Montážní vlak

Montážní vlak | Foto: Jan Rosenauer

Právě pětadvacetikilometrový úsek u Zábřehu na Moravě byl tím posledním, který ještě zbývalo dokončit a cestující tak ode dneška mohou počítat s tím, že svojí trasu, která prochází tímto úsekem urazí rychleji. Jde to vlastně o spojnici mezi dvěma vybudovanými rychlostními železničními koridory. První vede z Německa do Rakouska - tedy u nás z Děčína do Břeclavi a druhý z Polska do Rakouska - tedy u nás z Karvinska také do Břeclavi. Část mezi Přerovem a Českou Třebovou obě tyto modernizované trasy propojuje.

Stavba trvala 3 roky a začala vlastně v době, kdy podle plánů měla být už hotová. Bylo to složité hlavně proto, že zhruba polovina té trati prochází přes chráněnou krajinnou oblast, kde jsou lužní lesy a močály.

V příštích letech má jít na renovaci železničních tratí ještě víc peněz než dříve, a to hlavně z evropských fondů. Celkem má ta suma investice poprvé přesáhnout 30 miliard korun.

Nyní se staví zejména další dvě trasy: z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Plzně do Německa přes Cheb. Zejména v západních a jižních Čechách teď kvůli stavebním pracím cestující často čeká výluka a nepříjemné zdržení při přestupech na náhradní autobus.

Milan Kopp, Lenka Šumová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme