Ceny potravin diskontních řetězců v Německu jdou prudce dolů

V Německu se rozpoutala cenová válka mezi potravinovými diskontními řetězci. Některé výrobky zlevňují až o 40 procent. Zatímco spotřebitelé se radují, výrobci potravin a dodavatelé si stěžují na neúnosný tlak ze strany obchodníků.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákup

nákup | Foto: Jan Rosenauer

Lídři na trhu diskontních řetězců Aldi a Lidl snižují ceny letos už počtvrté. Zákazníci zaplatí výrazně méně za široký sortiment zboží; od mražených kuřat přes chlazené krůtí řízky, čokoládové tyčinky až po jogurty.

Podle Christopha Schwarzla z poradenské firmy Accenture se cenová válka omezuje v podstatě jen na potraviny a potrvá ještě minimálně půl roku. Na propad cen reagují taky další firmy. V síti Penny je ve srovnání s loňským rokem každý pátý produkt levnější.

Dodavatelé si ale stěžují, že největší obchodní společnosti zneužívají svého dominantního postavení na trhu a nemístně je tlačí ke zdi.

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme