Německá studie prokázala zhoubný vliv reklamy na konzumaci alkoholu

Čím více reklamy na alkohol mají mladí Němci kolem sebe, tím více pijí. Škodlivý vliv televizních spotů a plakátů prokázala studie německé zdravotní pojišťovny DAK. V Německu je konzumace alkoholu teenagery čím dál tím větším problémem.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sklenky s alkoholem

Sklenky s alkoholem | Foto: Jan Rosenauer

Pro bezuzdné pití dětí končící převozem do nemocnice se už u našich západních sousedů vžil pojem "Komasaufen." V loňském roce zaznamenali v Německu 23.000 těchto odstrašujících případů.

Průzkum pojišťovny DAK ukázal, že 80 procent dotázaných chlapců a dívek, kteří neviděli žádnou reklamu na alkohol, nepije pivo ani destiláty. Naopak 90 procent respondentů, kteří reklamní spoty vnímají, alkohol skutečně konzumuje.

Více než 20 procent teenagerů přiznalo alespoň jednou měsíčně opilost. Pojišťovna i vládní zmocněnkyně pro návykové látky volají na to konto po výrazném omezení reklamy.

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme