Opel se nemusí vyhnout ani řízenému bankrotu
Za nedostatečné označil všechny tři nabídky na převzetí automobilky Opel německý ministr hospodářství Karl Theodor zu Guttenberg. Podle něj by za stávající situace byl nejlepší řízený konkurz pod ochranou soudu.
Ministr Guttenberg postrádá záruky toho, že se peníze německých daňových poplatníků nerozkutálejí do ztracena. Listu Bild am Sonntag politik bavorské CSU řekl, že spolková vláda není v situaci, kdy by si automaticky musela vybrat jednu ze tří nabídek.
Guttenberg se domnívá, že pokud by pochybnosti ohledně plánů společností Fiat, Magna a Ripplewood přetrvávaly, byl by nejlepším řešením řízený bankrot. I ten by prý Opelu mohl otevřít šance do budoucna. Guttenberg se na rozdíl od některých svých kolegů odmítl vyjádřit k tomu, jakou koncepci považuje v současné chvíli za nejlepší.
Italský Fiat mezitím svou nabídku vylepšil. V Německu chce přinejhorším škrtnout 2000 pracovních míst. Poskytnuté státní garance by pak Fiatem nově vytvořená evropská automobilka využívala maximálně po dobu pěti let.