Odborníci radí, jak na sněhu řídit bezpečně
Sníh komplikuje situaci na silnicích. Odborníci na bezpečnost provozu se shodují na tom, že základním předpokladem bezpečné jízdy ve zhoršených podmínkách je předvídavost a plná koncentrace na řízení.
Připojují i pár rad, které by v současné situaci mohly být užitečné.
Častou chybou řidičů při smyku je, že začnou instinktivně brzdit. Podle Pavla Palmy z mosteckého Polygonu je ale správným řešením vyšlápnutí spojky.
"Když mě auto neposlouchá, nezatáčí tak, jak bych chtěl, nebo se dostává do problému, je dobré si pomoci vyšlápnutím spojky a rychle reagovat volantem. Na brzdu je vždycky čas," radí Palma.
Dodává, že pokud je řidič připraven a sleduje jízdu, je vždy čas zareagovat.
Třikrát víc času
Dopravní policista Luděk Kulmon řidičům doporučuje, aby se s chováním svého vozu na namrzlém povrchu dobře seznámili:
"Já se přikláním k tomu, aby si každý řidič někde na volném, otevřeném úseku mimo komunikaci - myslím tím parkoviště nebo kus betonové plochy - zkusil, co vozidlo dělá na sněhu. Rozjet, zastavit, zatáhnout ruční brzdu, zkusit se otočit na jedničku s vytočenými koly. Prostě, aby si na řízení na kluzkém povrchu zvykl."
Automobilový jezdec Václav Pech zase radí, jak by měl řidič přizpůsobit svou jízdu kluzkému povrchu.
"Číst vozovku, koukat se na čem jedeme. Jestli je to vyschlý asfalt nebo zmrzlý asfalt nebo je tam ujetý sníh nebo načechraný sníh," vyjmenovává Pech a dodává:
"Potom vědět, jak se auto na kterém povrchu chová a hlavně předvídat. Nemůžete jet po sněhu s tím, že pojedete za autem 10 metrů, a když on začne brzdit, že stačíte také zabrzdit."
"Na všechno musíte mít třikrát, čtyřikrát delší dobu než na normálním asfaltu, abyste stačili zareagovat a auto zastavit," varuje automobilový jezdec.
Aktuální informace o dopravní situaci můžete zjišťovat na našem webu.