Anticenu ‘Sexistické prasátečko‘ dostala úvěrová společnost

Letos počtvrté rozhodovala veřejnost i odborná porota o laureátech anticeny ‘Sexistické prasátečko‘. Do soutěže lidé nominovali téměř 80 reklam, ve kterých firmy využívají nahá ženská těla nebo různé formy sexismu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

proti sexismu- logo Nesehnutí

proti sexismu- logo Nesehnutí

Absolutně nejvíce hlasů ve veřejném hlasování dostala letos úvěrová společnost Day to Day za billboard s nahou ženou a sloganem ‘Potřebujete píchnout?'. Ta zvítězila V kategorii ‘Ženy pouze jako objekty‘.

V dalších kategoriích zvítězila společnost Alfacomp.cz s reklamou se sloganem 'Co je větší, to je lepší' nebo společnost Job Challenge se sloganem 'Práce se dá hledat různě.

‘Sexistické prasátečko‘ je soutěž o nejvíce sexistickou reklamu, kterou vyhlašuje brněnské občanské sdružení Nesehnutí od roku 2009. Organizace se udílením těchto cen snaží odbourat stereotypy přetrvávající v reklamním průmyslu.

„Cílem soutěže je hlavně upozornit jednotlivé firmy, že jejich reklamy mohou na někoho působit jako neetické, což si ony samy nemusí uvědomovat,“ vysvětluje Petra Havlíková z Nesehnutí.

Rozhodně podle ní není cílem soutěže firmy zesměšnit nebo zostudit. „Spíše na to poukázat vtipnou formou než nějakou žalobou,“ dodává.

Nejvíce sexistické reklamy ze všech kategorií odměnila organizace Nesehnutí diplomem, materiály o sexismu v reklamě a ironickými keramickými prasátky.

bre, Zuzana Plíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme