Co mají společného mladí lidé napříč Evropou? Odpověď hledá unikátní projekt

Co si o sobě a o světě myslí lidé ve věku od 16 do 34 let, se snaží zjistit projekt Generation What, neboli Generace s otazníkem. Vznikl ve Francii a teď míří i do dalších evropských zemí. Na festivalu dokumentárních filmů Jeden svět ho představil jeden z jeho autorů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mladí lidé, aplikace, poslech hudby, čtení

Mladí lidé, aplikace, poslech hudby, čtení | Foto: zdroj: Flickr.com, Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.0 Generic

Podle mnohých starších Francouzů není dnešní mladé generaci rozumět a způsob, jak najít společnou řeč, dlouho marně hledaly i televize. Projektu Generation What se to povedlo.

„Když mluví média o mladých, často je popisují podle vlastních, předem daných představ. My ale chceme, aby se mladí projevili sami,“ vysvětlil jeden z producentů Alexandre Brachet. Základem projektu je internetový dotazník. Podle Bracheta je ale pro mladé přínosná hlavně možnost okamžitě poznat názory vrstevníků:

Přehrát

00:00 / 00:00

Projekt Generation What zjišťuje, jaké otázky jsou pro mladé lidi zásadní a zda řeší například mladí Češi a Francouzi podobné problémy

„Každý mladý se někdy sám sebe ptá – jsem normální? A toto je jedinečná příležitost, aby se mohli porovnat s ostatními. Kromě toho tam nic nehodnotí žádný expert. Nikdo, jen oni.“

Alexandru Brachetovi se líbí také možnost hlubšího vhledu do života mladých. Například vidět jejich přirozené prostředí a třeba i to, s kým přes multimédia své problémy řeší.

„Odpovídají na otázky a pak to někteří z nich komentují ve videorozhovoru. Není to o tom, že nějaký názor je dobrý, nebo špatný. Je to daleko složitější,“ upozornil.

Ve Francii podle Bracheta projekt ukázal, že v mladé generaci je víc naděje, než mnozí očekávali. Nic prý ale není až tak jednoduché. „Chtějí bezpečnost, ale současně hodně mění své zvyky. Chtějí nějakou revoluci, ale vlastně nevědí co přesně,“ dodal Brachet.

Výsledky projektu pak k televizním obrazovkám přitáhly i samotné mladé Francouze. Teď se Generation What rozjíždí i jinde v Evropě. Kromě Itálie, Nizozemska, Německa nebo Španělska například i v Česku, a to 11. dubna. Na projektu se podílí také Český rozhlas.

Zdeněk Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme