Drahý benzín by mohl podpořit rozvoj cyklistiky v Česku
Pokud se ceny benzínu budou stále držet na rekordních částkách, mohlo by se stát, že stoupne zájem o jiné způsoby dopravy. Jednou z alternativ je cyklistika.
Když Evropa zažívala první ropnou krizi v 70. letech minulého století, lidé v Nizozemí začali na svých cestách více využívat jízdní kola.
Současné rekordní ceny pohonných hmot, které zřejmě neklesnou ani v příštích týdnech, by mohly nyní přispět k rozvoji cyklistiky v Česku.
Hostem pořadu Stalo se dnes byl národní cyklokoordinátor České republiky Jaroslav Martínek
Jízdní kolo se tak možná stane praktickým pomocníkem zejména na kratších trasách, jako je cesta do zaměstnání, na nákup nebo do školy.
„V takových rovinatých oblastech jako třeba Haná nebo Pardubice věřím tomu, že spousta lidí cestu ke kolu najde,“ myslí si Jaroslav Martínek, národní cyklokoordinátor.
Současně ale dodává, že například v Praze a jiných velkých městech, drahý benzín na volbu dopravního prostředku zásadní dopad mít nebude.
Benzin i nafta jsou nejdražší v historii. Natural už někde stojí přes 40 korun
Číst článek
Rostoucí ceny pohonných hmot jsou podle Jaroslava Martínka jen kapkou v moři a pro rozvoj cyklistiky je nutná řada dalších opatření včetně bezpečnostních. Důležitou roli hraje například to, aby se láska k pohybu v dětech pěstovala už odmalička.
„Pokud vytvoříme podmínky pro naše nejmenší, oni si tu cestu ke kolu najdou, cestu k chůzi, přirozenému pohybu. Možná i toto je odpověď, jak naše děti nebudou tloustnout a budou se přirozeně vyvíjet,“ říká národní cyklokoordinátor Jaroslav Martínek.