Začíná projekt Movember. Cílem je šířit informovanost o rakovině prostaty

V kníru je síla. To je heslo charitativního projektu Movember. Ten chce během listopadu změnit nejen mužské tváře, ale hlavně zdraví mužů. Jeho cílem je šířit informovanost o rakovině prostaty.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kanadští muži si pěstují kníry. V rámci charitativního projektu Movember tak podporují boj s rakovinou prostaty

Kanadští muži si pěstují kníry. V rámci charitativního projektu Movember tak podporují boj s rakovinou prostaty | Foto: Miroslava Hospodárová

„Knír je taková chlapská záležitost, stejně jako celý tento charitativní projekt, který vznikl před devíti lety v Austrálii,“ vysvětluje ambasador projektu Petr Vančura, proč si muži mají nechat narůst právě knír.

Podle něj knír funguje, muži se stávají chodícím billboardem a šíří tak povědomí o problematice.

Přehrát

00:00 / 00:00

O charitativním projektu Movember mluvil na Rádiu Česko ambasador projektu Petr Vančura.

„Ta kuráž je v tom, přestat se holit jenom pod nosem, abyste vyšli na ulici s knírem. Po nějakých deseti až čtrnácti dnech už ve vašem okolí vzbudíte zájem o to, co se děje, proč jste si to nechal růst. Uštěpačné otázky vedou k tomu, že se můžete rozhovořit o tomto symbolu. Co za sebou skrývá,“ říká Vančura.

V České republice je rakovina prostaty nejčastější formou rakoviny u mužů. Kampaň s sebou nese podle Vančury dva prvky sdělení:

Zábavná fakta o kníru:
Měsíční knír dokáže zadržet zhruba 30 ml tekutiny nebo zhruba 10 % obsahu sklenky piva, než steče jejich obsah po obličeji nositele kníru.
Ženy více přitahují muži s knírem.
S knírem vypadáte silněji a zastrašíte jakéhokoliv protivníka.
V roce 1967 rozdávali Beatles papírové kníry ke svému albu Sgt Pepper's Lonely Hearts Club.
Čerstvě narozený delfín přichází na svět s knírem, ale díky přírodnímu depilačnímu systému knír krátce na to sám opadá.
Nejstarší portrét, který zobrazuje oholeného muže s knírem, je jezdec na koni ze Scythie z roku 300 př.n.l.
V průměru si muž sáhne na svůj knír 760krát každých 24 hodin.

„Jedno je právě to, že rakovina prostaty je všeobecně problém nás mužů na světě. Druhé je, že my se snažíme změnit pohled na zdraví nás chlapů jako takových. Kampaň má vysvětlit chlapům, že nejsou nesmrtelní. Že by se vyplatilo čas od času zajít k lékaři a zjistit, co se děje uvnitř.“

„V rámci prevence máme dohodu s jedním zařízením, kam jednoduše muži přijdou, řeknou heslo Movember a oni vás proklepnou od hlavy až k patě se zaměřením na rakovinu prostaty,“ dodává Vančura.

Každé čtyři hodiny zemře v České republice na rakovinu prostaty jeden muž. Každoročně je diagnostikováno 5 tisíc mužů.

Tomáš Pavlíček, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme