Zlepšováky pro seniory navrhuje v Silicon Valley 91letá designérka

I ve vysokém věku lze udělat kariéru. Důkazem může být příběh jedenadevadesátileté Američanky Barbary Beskindové, která prorazila ve slavném centru počítačového průmyslu v Silicon Valley. Uvědomili si tam, že světová populace stárne, a kvalitní produkty pro staré lidi se nedají vymýšlet bez přispění samotných seniorů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ilustrační foto | Foto: Fotobanka Stock.xchng

Pracovní hala známé designové společnosti IDEO nevypadá jako klasický sterilní openspace. V propagačním videu jsou vidět dřevěné podlahy či zaměstnanci uvolněně debatující na pohovkách.

Mezi záběry desítek mladých tváří se však mihne i jedna výrazně starší – to je Barbara Beskindová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příběh 91leté designérky Barbary Beskindové přiblížil redaktor Vojtěch Berger

Rozhlasové stanici NPR popsala, jak už od svých 10 let chtěla být vynálezkyní, jak si třeba vyrobila houpacího koně ze starých pneumatik.

Dnes žije v domově důchodců a snaží se zlepšovat svět lidem ve své věkové kategorii. Vymyslela třeba přenosný airbag, který by staří lidé nosili s sebou pro případ náhlého pádu na zem.

Jednou týdně Barbara vyrazí vlakem do Silicon Valley, kde už ji čeká nadšený tým kolegů. Pokaždé když vstupuje do dveří společnosti IDEO, proběhne počítači hromadný e-mail s jednoduchým textem „Už je tady“.

Jsou to dva roky, co Barbara Beskindová viděla v televizi rozhovor se zakladatelem firmy společnosti IDEO Davidem Kelleyem. Ten popisoval i to, jak jeho firma kdysi pro společnost Apple vyvinula vůbec první moderní počítačovou myš.

Jednadevadesátiletou Barbaru interview tak nadchlo, že Kelleymu rovnou poslala žádost o místo – a on ji během několika dnů přijal.

Nejstarší designérka vidí v tomto případě svůj vysoký věk jako výhodu. Mladí kreativci se podle ní nedokážou přes všechnu snahu tak vcítit do kůže seniorů. Ti prý nepotřebují žádné dávkovače léků vykládané drahokamy, ale hlavně funkční výrobky.

Barbara má prý pořád spoustu nápadů, které zkrátka prýští na povrch. Jako třeba brýle pro slabozraké, které vyfotí tváře kolemjdoucích, a navíc si je zapamatují. Takže když se příště bude blížit někdo známý, z malého reproduktoru na brýlích se ozve třeba „Hej, támhle jde tvoje kamarádka Laura“.

Sama designérka Barbara si svoje inovace vysvětluje jednoduše – asi jako jediný člověk v Silicon Valley nemá ani chytrý telefon ani jiné technické hračky, a tak má dost času přemýšlet o různých zlepšovácích.

Vojtěch Berger, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme