Čeští zemědělci zkoušejí přímý prodej svých produktů

Čeští zemědělci se snaží prorazit na trh s vlastními produkty, které chtějí prodávat spotřebitelům přímo, bez distributorů a obchodních řetězců. Své výrobky a výpěstky inzerují především na internetu, kde v poslední době výrazně roste nabídka tzv. biobedýnek, které pravidelně zásobují spotřebitele biozeleninou, ale i dalších zemědělských produktů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zelenina | Foto: Comstock Images

O propojení zájemců o čerstvé zemědělské výrobky a českých farmářů usiluje například server Najdi si svého farmáře (najdisisvehofarmare.cz), který letos v únoru založil soukromý zemědělec František Němec.

Jak řekl v rozhovoru pro Rádio Česko, snaží se tímto způsobem farmáře z celé republiky spojit a umožnit jim najít odběratele čerstvých produktů v jejich blízkém okolí. Zároveň ale připustil, že levněji než obchodní řetězce své produkty nenabízí.

Přehrát

00:00 / 00:00

O tématu hovořili František Němec a Stanislav Němec ve Světě o druhé Rádia Česko

„Já můžu mluvit jenom za svou farmu, já ty výrobky nemám za nižší ceny. Protože já preferuji jinou kvalitu a nabízím jiný produkt, než je v obchodech. Já to těm lidem dovezu, dám jim ten servis, můžou si ke mně na farmu přijít podívat se na telátka, na krávy, jak to tam vyrábím.“

„Lidi vědí, od koho to kupují, vědí, že já jim ručím za to, že kvalita těch potravin je taková, jaká je. Že jim to garantuji,“ popsal výhody přímého prodeje zemědělských produktů František Němec.

Zájem ze strany zákazníků zatím ale odpovídá tomu, že tento druh obchodu je v Česku poměrně neznámý. A to jak pro zákazníky, tak i samotné farmáře.

„Většina těch zákazníků si ani neuvědomuje, že by mohli takto nakupovat, takže já tím projektem Najdi si svého farmáře se snažím ten trh rozhýbat, snažím se naučit i ty zemědělce, aby nabízeli ty služby. Oni to také neumí,“ řekl František Němec.

Asociace soukromého zemědělství projekt Najdi si svého farmáře vítá a podporuje: „My dlouhodobě říkáme, že podpora lokálních trhů, lokálních výrobků, lokálních specialit a tak dál, že je cesta, ne jak stoprocentně vyřešit situaci na trhu, ale jak napomoci tomu řešení. Je to jeden ze střípků, které je třeba podporovat,“ uvedl na Rádiu Česko předseda asociace Stanislav Němec.

Ondřej Černý, Naďa Bělovská, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme