‚Dieselgate' zasáhla i firmu Bosch. Na podvodu s emisemi se údajně podílela s Volkswagenem

Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se podílel na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích. Uvedli to podle agentury Reuters právníci amerických majitelů aut této značky. Společnost Robert Bosch se podle nich podvodů dlouhodobě aktivně účastnila a měla z nich prospěch.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volkswagen Tiguan 2. generace | Foto: Volkswagen

Právníci dotčených majitelů vozů se u soudu v San Francisku odvolali na dokumenty, které prý žalující straně předala sama německá automobilka Volkswagen.

Většina obvinění vůči společnosti Robert Bosch však vzhledem k důvěrnému charakteru těchto materiálů zůstává pod zámkem, uvedli právníci žalující strany.

„Bosch hrál v tomto podvodném podniku klíčovou roli a pěkně z toho profitoval," stojí podle agentury Reuters v soudních spisech.

Mluvčí společnosti Bosch bez dalších podrobností uvedla, že firma bere obvinění vážně a spolupracuje s několika institucemi. Volkswagen se k věci odmítl vyjádřit. Uvedl pouze, že na mnohamiliardové urovnání žaloby kvůli skandálu kolem falšování testů emisí v jeho vozech to nebude mít žádný vliv.

Formální obvinění vůči společnosti Bosch zatím vzneseno nebylo. Němečtí vyšetřovatelé ale v prosinci uvedli, že zkoumají, zda některý ze zaměstnanců této společnosti nebyl do skandálu kolem falšování testů emisí v autech od Volkswagenu zapleten.

Bosch vyrábí řídící jednotku motoru, kterou využívají někteří přední světoví výrobci aut včetně německého Volkswagenu. Bosch dodává Volkswagenu software a součástky. Zodpovědnost za to, jak je software využit pro regulaci výfukových zplodin a spotřeby paliva, ale podle firmy leží na výrobcích aut.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí loni v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že po celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme