20. listopadu podraží pivo tří velkých značek

Skupina pivovarů Plzeňský Prazdroj, Radegast a Velké Popovice zvýší od 20. listopadu cenu všech svých značek piv v průměru o pět procent, což představuje nárůst 55 haléřů na půllitr.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nárůst ceny piva ve všech typech balení je podle mluvčího společnosti Jaroslava Pompa velice nízký v porovnání s nárůstem ceny pohonných hmot, energie a vstupních surovin. „Vlivem špatné letošní úrody ječmene vzrostla cena sladu, který tvoří přibližně čtvrtinu nákladů na výrobu piva, o 30 procent. Narůstající cena ropy pak zvýšila cenu pohonných hmot o 37 procent,“ vysvětlil Pomp zvýšení cen piva.

Poslední zvýšení ceny nejprodávanějšího čepovaného piva Gambrinus o 20 až 30 haléřů spotřebitelé zaznamenali letos v květnu. Cenu lahvového piva společnost zvyšovala loni v září.

Za letošní leden až červen činil výstav Plzeňského Prazdroje 2,473 miliónu hektolitrů a proti stejnému období loňského roku byl vyšší o téměř deset procent. Výstav celé pivovarnické skupiny včetně pivovarů Radegast a Velké Popovice, kterou vlastní jihoafrická společnost South African Breweries (SAB), činil 3,778 miliónu hektolitrů, což je o necelých 76 tisíc hektolitrů více s meziročním nárůstem dvě procenta. Výstav pivovaru Radegast proti loňskému pololetí letos klesl o téměř osm procent na 1,03 miliónu hektolitrů a výstav pivovaru Velké Popovice se propadl o 17 procent na 274,09 tisíce hektolitrů. V loňském roce přesáhl výstav celé skupiny 7,7 miliónu hektolitrů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme