20. listopadu podraží pivo tří velkých značek
Skupina pivovarů Plzeňský Prazdroj, Radegast a Velké Popovice zvýší od 20. listopadu cenu všech svých značek piv v průměru o pět procent, což představuje nárůst 55 haléřů na půllitr.
Nárůst ceny piva ve všech typech balení je podle mluvčího společnosti Jaroslava Pompa velice nízký v porovnání s nárůstem ceny pohonných hmot, energie a vstupních surovin. Vlivem špatné letošní úrody ječmene vzrostla cena sladu, který tvoří přibližně čtvrtinu nákladů na výrobu piva, o 30 procent. Narůstající cena ropy pak zvýšila cenu pohonných hmot o 37 procent, vysvětlil Pomp zvýšení cen piva.
Poslední zvýšení ceny nejprodávanějšího čepovaného piva Gambrinus o 20 až 30 haléřů spotřebitelé zaznamenali letos v květnu. Cenu lahvového piva společnost zvyšovala loni v září.
Za letošní leden až červen činil výstav Plzeňského Prazdroje 2,473 miliónu hektolitrů a proti stejnému období loňského roku byl vyšší o téměř deset procent. Výstav celé pivovarnické skupiny včetně pivovarů Radegast a Velké Popovice, kterou vlastní jihoafrická společnost South African Breweries (SAB), činil 3,778 miliónu hektolitrů, což je o necelých 76 tisíc hektolitrů více s meziročním nárůstem dvě procenta. Výstav pivovaru Radegast proti loňskému pololetí letos klesl o téměř osm procent na 1,03 miliónu hektolitrů a výstav pivovaru Velké Popovice se propadl o 17 procent na 274,09 tisíce hektolitrů. V loňském roce přesáhl výstav celé skupiny 7,7 miliónu hektolitrů.