Firma Adidas prohrála spor o pruhy. Soudila se s módním návrhářem, který používá podobný motiv

Firma Adidas prohrála ve Spojených státech soudní spor s americkým návrhářem Thomem Brownem, který na svém oblečení používá čtyři pruhy. Německý výrobce sportovní obuvi a oblečení tvrdí, že se tento motiv příliš podobá známým třem pruhům Adidas. Browne se hájil tím, že je nepravděpodobné, že by si zákazníci obě značky spletli. Informoval o tom v pátek zpravodajský server BBC.

New York Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Thom Browne přichází na soudní jednání ve sporu s firmou Adidas, New York, leden 2023

Thom Browne přichází na soudní jednání ve sporu s firmou Adidas, New York, leden 2023 | Foto: Andrew Kelly | Zdroj: Reuters

Adidas chtěl odškodné přesahující 7,8 milionu dolarů (bezmála 173 milionů korun). Newyorský soud se však postavil na stranu módního návrháře.

Adidasu klesl zisk. Může za to konec spolupráce s raperem Ye kvůli jeho antisemitským výrokům

Číst článek

Browneovy návrhy často obsahují čtyři vodorovné rovnoběžné pruhy, které obepínají rameno, jednu z nohavic nebo ponožku. Na výrobcích značky Adidas se často objevují tři pruhy.

Návrhářovi právní zástupci mimo jiné uvedli, že každá z firem má svoje zákazníky. Sportovní oblečení se značkou Thom Browne v celkové produkci společnosti nepřevažuje a společnost se zaměřuje na bohaté zákazníky. Pruhy jsou podle Browneových právníků běžným motivem.

Spor dlouhý 15 let

Společnost Adidas zahájila právní kroky v roce 2021, obě firmy jsou spolu ve sporu už přes patnáct let, připomíná BBC.

V roce 2007 si Adidas stěžoval, že Thom Browne používá na bundách design se třemi pruhy. Browne tehdy souhlasil s tím, že jej přestane používat, a přidal čtvrtý pruh. Od té doby společnost Thom Browne rychle expandovala a nyní se prodává na více než 300 místech po celém světě. V posledních letech vytváří více sportovního oblečení.

Adidas se zbavuje značky Reebok po neuspokojivých výsledcích. Prodá ji za 2,1 miliardy eur

Číst článek

Mluvčí Adidas uvedl, že společnost je zklamaná, ale „bude i nadále důsledně prosazovat své duševní vlastnictví, včetně podání případných odvolání“.

Mluvčí firmy Thom Browne řekl, že podnik je s výsledkem spokojen. V rozhovoru s agenturou AP návrhář uvedl, že doufá, že tento případ bude inspirací pro ty, jejichž práci napadnou velké společnosti. „Bylo důležité bojovat a vyprávět svůj příběh,“ uvedl.

Z dokumentů použitých v případu vyplynulo, že Adidas v souvislosti se svou ochrannou známkou od roku 2008 zahájil více než 90 soudních sporů a podepsal více než 200 dohod o narovnání.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme