Aféra Dieselgate. Opravy mohou zkrátit životnost auta, píše německý Spiegel

Úpravy vozů spojených s aférou společnosti Volkswagen mohou zkrátit životnost těchto aut. Informuje o tom německý deník Spiegel s odvoláním na zdroje z Evropské komise. Největší skandál v novodobé historii automobilového průmyslu přezdívaný Dieselgate vypukl loni v září. Německý koncern Volkswagen se přiznal, že do 11 milionů diselových aut na celém světě namontoval software umožňující falšovat emise. Automobilky nyní svolávají miliony aut, aby jim změnily nastavení motoru.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volkswagen (ilustrační foto)

Volkswagen (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Německý deník Spiegel tvrdí, že upravený software může některé části motoru moc zatěžovat. Týká se to například ventilu zpětného vedení výfukových plynů nebo filtru pevných částic.

Může to podle něj vést k tomu, že se motory opotřebují mnohem dřív, než se původně očekávalo. Němečtí ochránci spotřebitelů pak tvrdí, že ani Volkswagen v podstatě neví, jaké budou mít nařízené změny dlouhodobé následky. Podle dosavadních testů by ale změny výkon motoru ovlivnit neměly.

V Česku už automobilky svolaly k úpravě 34 tisíc aut. Akce je ale dobrovolná a majitelé nic neplatí.

Auta nesplní emisní standardy ani po opravě?

Eurokomisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věra Jourová (ANO) na konci září upozornila, že některé vozy automobilky Volkswagen nemusí splňovat emisní standardy ani poté, co prošly opravou.

Jourová: Některé volkswageny nesplňují emisní standardy ani po opravě

Číst článek

„Informovala jsem Volkswagen, že budeme chtít důkazy, že jsou auta po opravách plně v souladu s normami, protože máme informace, že ani po opravách nebylo standardu dosaženo," poznamenala Jourová.

Nechtěla ale zatím dělat žádné závěry. „Byla to zpráva, kterou jsme dostali od italské organizace. Šlo jen o vzorek, tak z toho nechci dělat konečné závěry," dodala.

Německá automobilka se zavázala, že všechna auta opraví do podzimu 2017. Opravy se podle Jourové týkají 8,5 milionu vozů. „Do konce tohoto roku budou všichni spotřebitelé informováni o tom, že jejich auto bude opraveno a ideálně také, kdy a kde," konstatovala koncem září Jourová.

Skandál už stál německou automobilku v přepočtu přes 430 miliard korun. Volkswagen čelí žalobám v několika zemích. Ve Spojených státech už federální soud schválil dohodu o urovnání. Volkswagen zaplatí zákazníkům i státu 14,7 miliardy dolarů, tedy v přepočtu asi 366 miliard korun.

Pavlína Nečásková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme