Agrofert popírá, že by Andrej Babiš koupil vydavatelství Ringier

Skupina Agrofert odmítá, že by koupila českou část vydavatelství Ringier. S informací přišel server E15.cz, podle kterého Andrej Babiš podepsal smlouvu o nákupu Ringieru za 4 miliardy korun. K převodu akcií údajně má dojít ve středu. Podle mluvčího Agrofert Holdingu Karla Hanzelky to ale není pravda. Babiš prý nemá o vydavatelství zájem.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Andrej Babiš se na ustavujícím sněmu stal předsedou politického hnutí ANO 2011 | Foto: Filip Jandourek

„Tato informace není pravdivá. Je výsledkem několikaměsíčních spekulací ze strany médií. Skutečnost jsem ještě včera ověřoval s panem Babišem a opravdu to není pravda, nic takového se nechystá. A věta ‚zítra asi něco koupím‘, která se objevila na sociální síti Twitter pana Babiše, neměla jakoukoli souvislost právě s tímto vydavatelstvím.“

O případném obchodu neví nic ani šéfredaktor Blesku Pavel Šafr. Další spekulace mluví o tom, že Andrej Babiš se chystá koupit i televizi Barrandov. Podle mediálních analytiků tyto aktivity souvisí s blížícími se volbami do sněmovny, které mají být příští rok.

Společnost Ringier vydává například deníky Blesk nebo Sport. Vedle toho vlastní také týdeníky Reflex a Svět motorů.

Přehrát

00:00 / 00:00

O obchodu Andreje Babiše mluvil Jaromír Volek z Masarykovy univerzity

Andrej Babiš nedávno řekl, že chce mít do tří let největší vydavatelství v zemi. V mediální oblasti už vlastní vydavatelství AGF Media, které vydává Týdeník 5 + 2 dny.

Babiš nedávno také koupil od společnosti Economia vydavatelství Ecopress, které na Slovensku vydává Hospodárske noviny. Dříve se zajímal i o skupinu Centrum Holdings.

Vlastníkem společnosti Centrum Holdings se nakonec stalo vydavatelství Economia dalšího miliardáře Zdeňka Bakaly. To vydává internetový deník Aktuálně.cz, placený deník Insider a provozuje portály Centrum.cz a Atlas.cz. Na českém mediálním trhu vzniká společnost s ročním obratem přes jednu miliardu korun, která má svým obsahem zasáhnout 3,5 milionu lidí.

Svůj vliv na české mediální scéně zvyšuje také podnikatel Jaromír Soukup. Empressa Media, kterou ovládá, koupila loni v záři od Moravia Steel Televizi Barrandov. Empressa Media vydává také časopisy Týden, Instinkt a Mladý svět a jejich online verze. Soukup je i majitelem mediální společnosti Médea Group.

Jan Beneš, Jakub Šídlo, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme