Ahold prodá své obchody na Slovensku firmě Condorum, v Česku zůstává

Nizozemský obchodní řetězec Ahold stahuje pobočky ze Slovenska, kde působil od roku 2001. Společnost nyní nabídla své provozovny a také čerpací stanice firmě Condorum, která se orientuje na investice v maloobchodních i velkoobchodních oblastech.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Společnost Ahold na Slovensku provozuje supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova | Foto: Albert

Společnost Ahold působí celkem v jedenácti zemích jako maloobchodní prodejce potravin. Na Slovensku provozuje 20 hypermarketů Hypernova, čtyři supermarkety Albert a šest čerpacích stanic. V roce 2012 vykázala čisté tržby ve výši 159 milionů eur.

Podle oficiálního vyjádření se společnost Ahold rozhodla slovenskou divizi prodat po důkladném zvážení strategických možností, neboť její pozice na slovenském trhu je velmi omezená.

Přehrát

00:00 / 00:00

Holandský obchodní řetězec Ahold odchází ze Slovenska. Na detaily jsme se zeptali slovenské mluvčí společnosti Ahold Diany Chovancové-Stankové

„Odchod ze Slovenska umožní vedení společnosti Ahold soustředit se na úspěšný rozvoj aktivit na jiných trzích, kde má lepší postavení,“ uvedla slovenská mluvčí společnosti Ahold Diana Chovancová-Stanková.

Mluvčí připomněla, že Ahold nabízí slovenskou divizi k prodeji už od toku 2007. „Samotný proces prodeje byl pak po roce 2007 pozastaven z důvodu nedostatečných nabídek a následně také zlepšením výsledků společnosti. Ahold po důkladném zvážení rozhodl, že nyní je ten nesprávnější čas na prodej,“ vysvětlila.

Aktivity firmy Ahold na Slovensku přebírá společnost Condorum, která v zemi provozuje více než 90 maloobchodních prodejen pod názvy Terno a Moja Samoška.

„Nový majitel přebírá všechny závazky a pohledávky Aholdu jako takového na Slovensku, včetně zaměstnanců. Transakci ale musí ještě schválit antimonopolní úřad, a až poté může nový majitel převzít společnost i se zaměstnanci. Pak je na něm, jak bude dál postupovat,“ přiblížila mluvčí Aholdu Diana Chovancová-Stanková.

V Česku Ahold zůstává

Dodala, že odchod ze slovenského trhu umožní zlepšit pozici firmy Ahold na trhu českém. „Umožní vedení Aholdu zaměřit se na úspěšný rozvoj aktivit v České republice,“ uvedla.

V Česku je Ahold mnohem silnější než na Slovensku. Provozuje skoro tři stovky supermarketů a hypermarketů Albert a přes dvacet pump. Společnost Incoma GfK odhaduje, že loni byl s podílem skoro deset procent jedničkou na tuzemském trhu. Podle mluvčí Judity Urbánkové chce svou pozici ještě posílit.

„Cíle jsou samozřejmě získávat větší podíl na trhu, posilovat svoji pozici, zlepšovat jednotlivé obchody, což koresponduje i s tím, proč zůstáváme a více se koncentrujeme na český trh,“ vysvětlila.

Celkově Ahold vykázal za 3. čtvrtletí 14procentní pokles provozního zisku, tržby klesly hlavně v Nizozemsku. S výsledky v Česku je spokojen.

Jaroslav Skalický, Marie Machytková, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme