Akcie společnosti Goldman Sachs klesly po článku manažera Smithe o 3,4 procenta

Manažer, který nechce vydělávat na blbečcích. Tak zná celý svět Grega Smithe, dnes už bývalého manažera v londýnské pobočce Goldman Sachs. Jeho článek v New York Times s názvem Proč odcházím z Goldman Sachs vzbudil obrovský zájem. Vyjádřili se k němu snad všichni, kteří na Wall Street něco znamenají. Smith prohlásil, že banka pro kterou pracoval, vydělává na lidech, kteří tomu nerozumí, a o klientech mluví jako o loutkách. Podle bývalého manažera jde o naprostý morální bankrot.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Goldman Sachs

Goldman Sachs | Zdroj: Reuters

Akcie společnosti Goldman Sachs na newyorské burze rázem klesly o 3,4 procenta.

„Goldman Sachs měl v poslední době taky nějaké průšvihy, ale tohle mu může velice ublížit,“ myslí si Jiří Mikeš z Katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Světa o deváté byl Jiří Mikeš z Katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací na Vysoké škole ekonomické v Praze

„Je to v podstatě útok zevnitř. Nedávno jsme byli svědky toho, jak jeden černý manažer japonské firmy Olympus ji téměř zdevastoval. Když přiznám, jak něco děláme, tak tomu lidi věří a řeknou si to mezi sebou. A to je opravdu silný útok proti firmě,“ vysvětluje Mikeš.

Podle něj je všeobecné mínění o bankách a bankéřích vysloveně negativní:

„To bude v podstatě přiznání viny. Já si myslím, že to bance ublíží, stejně jako jiným bankám. Nemáme už žádné iluze o bankách. Jenom nám to potvrdili. Že to, co si myslíme, je správné.“

Banky podle něj budou muset zareagovat větší společenskou zodpovědností. Bez toho dál nebudou moci existovat. Lidi jsou totiž vládci trhu, nikoli banky nebo výrobci.

„Když se dnes lidé spojí přes sociální sítě, tak útok na banky může být daleko masivnější,“ říká Mikeš.

Konkurenti Goldman Sachs vyzvali své zaměstnance, aby zapracovali na firemních pravidlech. Podle Mikeše je jediným řešením zveřejnění etického kodexu - chování k zaměstnancům, jak postupovat vůči klientům.

„Pokud to neudělají, tak na sobě začnou páchat sebevraždu,“ dodává Mikeš.

Barbora Kreuzerová, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme