Akvaparky v Česku prodělávají. Vysoké vstupné návštěvníky odrazuje

České akvaparky jsou pro návštěvníky drahou zábavou, a tak plavců v nich ubývá. A kde nejsou návštěvníci, není zisk. Boom stavění akvaparků už pominul, řada z nich ale vznikla na jakési módní vlně a jsou ve finančních potížích.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aquapark Šutka - bazén

Aquapark Šutka - bazén | Foto: Anna Königsmarková

Společnost Aquapark Olomouc prodělala loni 27 milionů, celková ztráta se tak vyšplhala na 73 milionů korun. Hospodaření by se mělo údajně dostat do zisku až za čtyři roky.

Ještě hůř to dopadlo v Bublavě. Nedokončená a chátrající stavba zadlužila obec, která musí prodávat pozemky, aby měla na splácení úvěru. Kvůli zadlužení nemá Bublava nárok na další státní nebo evropské dotace.

Ale ani akvaparky, které celkem dobře fungují, to nemají po té ekonomické stránce jednoduché, jak potvrzuje analytik v cestovním ruchu Jaromír Beránek:

Přehrát

00:00 / 00:00

O hospodaření českých aquaparků mluvil na Radiožurnálu Jaroslav Skalický

„Je zcela běžné, že velká i menší města podobné areály dotují, protože u nás tyto vodní atrakce na sebe v mnoha případech nevydělávají. Je u nás velmi drahá voda a přísné hygienické podmínky. Pro akvapark by nebylo nic horšího, než kdyby se našla závadná voda. To odradí návštěvníky i na několik měsíců, v některých případech i na dlouhá léta.“

Llidé nicméně mají zájem chodit do akvaparků. Největší akvapark v Česku v Čestlicích loni navštívil skoro milion lidí, kolínský pak 250 000 lidí.

Spoustu návštěvníků ale odrazuje vysoké vstupné. Návštěva akvaparků je typickou rodinnou záležitostí, a i když má rodina slevu, taky ceny jsou vysoké.

V Česku je skoro šest desítek akvaparků. Jsou poměrně rovnoměrně rozmístěny po celé republice. Liší se velikostí a svým vybavením, ale zpravidla v nich návštěvníci najdou kromě bazénů také oblíbené tobogány, skluzavky, různé vodní chrliče, vířivky a podobně.

Třeba v Čestlicích u Prahy stojí 3 hodiny 1460 korun, na celý den je to pro rodinu za 1865 korun. V Pardubicích stojí 3 hodiny 850 korun, o něco nižší to mají v Uherském Hradišti, za 810 korun.

Blízké země, Německo, Maďarsko, mají vstupné nižší, lidé tam totiž chodí častěji, takže si nižší vstupné mohou dovolit.

Je zapotřebí udělat pořádný marketing pro naše i pro zahraniční návštěvníky. A správně stanovit vstupné, aby lákalo návštěvníky a na druhou stranu aby zaručovalo určitou ekonomičnost,“ uvádí Beránek.

Podle něj ten úspěch hodně záleží právě na tom, jak správné vstupné nastavit.

Jaroslav Skalický, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme