Amazon žaluje stovky lidí za údajně falešná hodnocení zboží

Největší internetový prodejce na světě Amazon žaluje přes tisícovku lidí za to, že na jeho stránky umísťovali údajně falešné recenze. Za ty prý platili podnikatelé, kteří přes server americké internetové společnosti své zboží inzerují. Internetový gigant věří, že takové recenze pošpiňují jeho značku. Případ bude řešit soud v Seattlu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Amazon podává žalobu na 1114 lidí, kteří si podle něj nechávají za pozitivní hodnocení výrobků platit. Nezná ale jejich jména. Recenze umisťují pod pseudonymy a posílají je pokaždé z jiné IP adresy.

Placenou kritiku nabízí hned několik serverů. Za nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení zákazníci platí například pět dolarů - což je v přepočtu necelých 130 korun.

Podobné praktiky se objevují po celém světě, i na českých stránkách. Podle redaktora serveru Lupa.cz je ale můžou zákazníci poměrně snadno odhalit.

„Zkušenější lidé, kteří už delší dobu na internetu nakupují, vědí, jak to funguje. Většina falešných recenzí je poměrně dobře rozpoznatelná, bývají prostě velmi mizerné, povrchní, o ničem. Opakují se stále stejné posloupnosti vět. Vypadá to, jakoby to psal stroj a nikoli člověk. Protože to není psáno na základě znalosti zboží nebo služby, ale jen vymýšleno,“ vysvětlil.

Amazon se do boje proti falešným recenzentům nepouští poprvé. Už v dubnu podal žalobu na čtyři servery, které tyto služby nabízejí. Viní je z porušení pravidel na ochranu spotřebitele a poškozování ochranné známky.

Zmanipulovaná hodnocení podle Amazonu poškozují značku společnosti. Ta se už tak potýká se silnou kritikou třeba kvůli stížnostem na nedostatečné pracovní podmínky.

V září začal v Dobrovízi u Prahy plně fungovat sklad Amazonu.

Pavlína Nečásková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme