Hodnota 4,8 bilionu korun. Apple je znovu nejhodnotnější, následují Google a Microsoft

Nejhodnotnější značkou na světě je opět Apple s ohodnocením 206 miliard dolarů (4,8 bilionu korun). Následuje Google s hodnotou značky 168 miliard a třetí je Microsoft se 125 miliardami dolarů. I na dalších dvou místech jsou technologické firmy - čtvrtý je Amazon a pátý Facebook. Vyplývá to z nového žebříčku, který sestavuje časopis Forbes. Všechny jmenované podniky jsou ze Spojených států.

New York/Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejhodnotnější značkou na světě je opět Apple s ohodnocením 206 miliard dolarů (ilustrační snímek) | Foto: Arnd Wiegmann | Zdroj: Reuters

Apple se na čele žebříčku s názvem The World's Most Valuable Brands umístil i loni. Hodnota jeho značky vzrostla od loňska o 12 procent a poprvé překonala hranici 200 miliard dolarů. Firmě přitom v poslední době klesá prodej přístrojů iPhone kvůli levnější čínské konkurenci.

Hodnota Googlu se zvýšila o 27 procent a Microsoftu o 20 procent. Naopak Facebook šest procent hodnoty ztratil.

Konec nadvlády App Strore? Americký soud umožnil spotřebitelům antimonopolní žalobu na Apple

Číst článek

„Na území Spojených států vznikla řada silných technologických společností, které hrají významnou roli v americké ekonomice. Hospodářství Evropské unie se více spoléhá na automobilový průmysl, v rámci kterého vzniká řada nových technologií. Společnosti jako Apple, Google či Microsoft nám však chybějí,“ uvedl k žebříčku hlavní ekonom společnosti BHS Štěpán Křeček.

Technologické firmy

„Značky technologických společností jsou nejhodnotnější na světě. Prvních pět značek má celkovou hodnotu 684,4 miliardy dolarů, což je více než deset státních rozpočtů České republiky,“ dodává Křeček.

Nejcennější automobilovou značkou na světě je opět Toyota. Japonský výrobce se zároveň umístil na deváté příčce celkového žebříčku s hodnotou 44,6 miliardy dolarů. Toyota patří s roční produkcí přes deset milionů aut do trojice největších výrobců aut světa. Druhou nejvyšší hodnotu mezi automobilkami má Mercedes-Benz, třetí BMW. Obě jsou z Německa.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme