Apple začíná prodávat iPad. Komerční úspěch možná nepřijde

Americký Apple zítra spustí prodej svého nového produktu známého jako iPad. Výrobek, který kombinuje funkce osobního počítače s dotykovým monitorem, mobilního telefonu a elektronické čtečky knih dosud vzbudil hodně pozornosti. Přesto jeho úspěch není zaručen.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Apple iPad

Apple iPad | Foto: Apple Inc.

Apple totiž společně s ním poprvé ve své novodobé historii vstupuje na dosud neprobádaný terén. Zatím využíval už zavedeného trhu, na němž se prosazoval s výrobky jež nabízely něco překvapivého a nového - ať už šlo o iPhone a nebo iPod. Teď ale nový trh v podstatě buduje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Analytik společnosti Fio předpovídá budoucnoust tabletového počítače iPad.

Některé odhady mluví o tom, že Apple za víkend prodá až milion iPadů. Jiné jsou mnohem opatrnější. Připomínají, že první verze výrobků od Applu většinou mají mouchy a navíc, že je iPad naprosto novou věcí a zájem o něj se tak dá jen těžko odhadnout.

K tomu se kloní i analytik společnosti Fio, Chádí El-Moussawi, se ke skeptickým názorům kloní také. Pro to, že by prodeje měly být zřejmě nižší hovoří i fakt, že tento víkend bude zveřejněna jen verze s wifi připojením a výhodná 3G verze nastoupí na trh až za měsíc.

Dalším faktorem, který jistě ovlivní tržbu je i fakt, že objednávky, které měli zákazníci možnost zadat předem, se začnou rozesílat až 12.dubna.

Nulová konkurence možná pomůže

"Podle vývoje akcií jsou už očekávání ohledně iPadu zahrnuta v ceně. Bylo vidět, že od oznámení produktu cena Applu výrazně posilovala," říká El-Moussawi.

Prodej iPadu by se měl na celkových tržbách podílet přibližně dvěma procenty a měl by přispět asi jedním dolarem na akcii k zisku.

Na trh přenosných tabletových počítačů se v minulosti snažila dostat například firma Microsoft. Té se průlom nepodařil a tak Apple zůstává na trhu bez vážné konkurence.

"V posledních deseti letech Microsoft oslabil o 50 procent, naproti tomu Apple posílil o 500 procent," vysvětluje El-Moussawi a dodává, že důvodem je zřejmě fakt, že Applu se podařilo přilákat zákazníky novými produkty a inovacemi.

Současný rozdíl mezi tržní kapitalizací Microsoftu a Applu činí přibližně 40 miliarda a podle El-Moussawiho je rozhodně v silách Applu, aby to překonal.

Roman Chlupatý, Karolína Koubová, Zuzana Walterová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme