Asociace pojišťoven radí, jak poznat dobrého finančního poradce
Česká asociace pojišťoven se rozhodla, že poradí lidem, jak si správně vybrat finančního poradce. Asociaci zřejmě zarazilo, že u nás lidé mění častěji své životní pojištění. Přesněji řečeno přechází k jiným pojišťovnám než lidé v okolních zemích.
Jen za posledních pět let změnilo v České republice svého poskytovatele životního pojištění 25 % klientů, zatímco v ostatních evropských státech jen 8 % klientů.
Přitom u nás jen ve třinácti procentech případů byla důvodem nespokojenost se službami pojišťovny, u které klient původně byl.
Je velmi pravděpodobné, že lidé u nás výrazně častěji mění pojišťovny, protože jim to radí finanční poradci. Na ně dají lidé u nás mnohem více než v okolních zemích, kde se více vyznají vyznají ve finančních produktech.
Česká asociace pojišťoven si nechala udělat speciální průzkum. Z něj vyplynulo, že finančním poradcům věří 55 procent Čechů. O něco ostražitější jsou Slováci se 48 procenty, v dalších státech Evropy preferuje poradenství zprostředkovatelů v průměru 35 procent lidí.
Ne všichni finanční poradci radí opravdu dobře a nezávisle. Pro některé poradce je důležitější vlastní zisk než zájem klienta. Za nově uzavřené smlouvy totiž poradce získá provizi. A tak často radí klientovi, aby přešel k jiné pojišťovně. I když by stačilo změnit původní smlouvu.
Asociace radí: Zjistěte si některé informace sami a poradce se ptejte na to, čemu nerozumíte. Porovnejte to s tím, co jste zjistili z oficiálních a nezávislých zdrojů. Pokud vám nebude schopen odpovědět, raději se obraťte na jiného.