Průměrná cena povinného ručení v dubnu klesla o 107 Kč. Pojišťovny reagují na konec nouzového stavu

Průměrná cena povinného ručení se v dubnu opět snížila, a to na 6712 Kč. V březnu činila 6819 Kč. Za částku 6712 korun tak bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat v dubnu povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1.6 TDI, 85 kW, typický vůz, kterým jezdí české domácnosti.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

povinné ručení, pojištění auto, zelená karta (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Z hlediska jednotlivých regionů si ceny v Praze připisují k průměrnému indexu navíc 10,5 procenta, a ceny ve městě velikosti Benešova naopak na průměr ztrácejí 13,3 procenta.

Málo dat, otázka spolehlivosti. Pojišťovny nezohledňují v ceně povinného ručení asistenční systémy

Číst článek

„U pojišťoven Slavia a Generali Česká pojišťovna je patrná rychlá reakce na blížící se konec pandemie. Zatímco Slavia zvolila taktiku zvýšení průměrné ceny, výraznější hráč Generali ČP dále zlevňuje. Tendence se pak promítly do průměrné ceny povinného ručení,“ uvedl analytik neživotního pojištění Broker Consulting Jiří Váchal.

Ústup nákazy a končící vládní omezení jsou podle něj patrné i v dalších zemích evropského regionu. Z hlediska autopojištění pojišťovny v některých státech zvažují vracení pojistného.

Důvodem je menší provoz související s omezením či zákazem pohybu a nižší počet nehod v porovnání s dlouhodobým sledováním v daném období.

„V našich krajích se o takovém přístupu neuvažuje. Důvodem může být to, že pokles provozu na silnicích byl velmi krátkodobý a rychle se vrátil k normálu. Navíc se předpokládá, že lidé se nyní budou v zájmu bezpečnosti do práce raději dopravovat autem než MHD, což může vést k nárůstu škod,“ míní Váchal.

Pražský dopravní podnik čistí soupravy metra speciální látkou, účinek má mít až dva roky

Číst článek

Přestože pojišťovny vykázaly v době nouzového stavu až třetinový pokles automobilových škod, zlevňovat pojistky ani vracet peníze klientům nebudou, vyplývá z ankety ČTK mezi největšími pojišťovnami. Tvrdí, že stále na škodách v povinném ručení vyplácejí více, než přijmou na pojistném. Některé z nich ovšem nabízejí pojistky podle najetých kilometrů, takže jejich klienti zaplatí za povinné ručení méně.

Cena ropy

S ústupem pandemie se pojí pro motoristy ještě jeden zásadní krok, a to návrat letecké dopravy. Ta je velkým odběratelem surové ropy, z níž se vyrábí letecké palivo. A jelikož letecký provoz je nyní téměř pozastaven, odbyt pro ropu se dramaticky snížil, a tím pádem její cena dosahuje dlouhodobých minim. S návratem letecké dopravy ale lze očekávat její postupné zvyšování a i zdražení paliva pro běžná vozidla.

Dopravci mohou od pondělí obnovit linky do zahraničí. RegioJet vyšle autobusy, ostatní vyčkávají

Číst článek

„Za jak dlouho ale nárůst cen na čerpacích stanicích pocítíme, nelze nyní spolehlivě predikovat. Záleží, jak se jednotliví odběratelé předzásobili ‚levnou' ropou‘,“ upozornil Váchal.

Broker Consulting POVIndex ukazuje průměrnou cenu za typické povinné ručení pro nový vůz Škoda Octavia 1.6 TDI, 85 kW. Pojištění zahrnutá do indexu obsahují nejvyšší možné krytí. Pojištění dostupná na trhu ale nemají úplně identický rozsah krytí. Rozdíly v pojištěních jsou například v limitech pro opravu na místě, v limitech pro vzdálenost hrazeného odtahu, případně v možnostech náhradního vozidla.

Většina pojišťoven sazby takzvaně segmentuje, tedy stanovuje podle věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu a výkonu motoru, počtu ujetých kilometrů a dalších kritérií. V budoucnu půjde i o frekvenci a rozsah přestupků či vybavenost asistenčními systémy.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme