Automobilce Hyundai opět klesl zisk. Nedaří se jí v USA ani v Číně

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk skoro o čtvrtinu – na 1,7 bilionu wonů, což je zhruba 36 miliard korun. Výsledky ovlivnil nečekaně slabý prodej na zahraničních trzích, včetně Spojených států a Číny. Firmě se snížil zisk už šesté čtvrtletí za sebou.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dělník pracuje v továrně automobilky Hyundai v jihokorejském Ulsanu | Zdroj: Reuters

Hlavním důvodem, proč se ve Spojených státech a v Číně snižuje poptávka po automobilech Hyundai, je podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary ostrá konkurence ze strany japonských výrobců.

„Oproti korejským automobilkám mají jednu obrovskou výhodu, a tou je výrazně oslabená domácí měna, která Toyotě či Nissanu umožňuje zlevnit vozy na zahraničních trzích, a přitom dosahovat stejných zisků jako za normálních okolností,“ vysvětluje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Automobilce Hyundai Motor klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk skoro o čtvrtinu. O příčinách mluvil analytik společnosti Cyrrus Jiří Šimara

Automobilce Hyundai podle Šimary neprospívá ani to, že je příliš závislá na prodeji sedanů v době, kdy se rostoucí oblibě těší zejména SUV.

„Firmě by výrazně pomohly intervence na oslabení domácí měny ze strany korejské centrální banky, což samozřejmě samotná firma Hyundai může jen stěží ovlivnit,“ uvažuje Šimara.

Představit si to dovede jen v případě, že by se zformovala aliance exportérů a ta na banku, která je ovšem nezávislou institucí, zkusila zatlačit.

Automobilce Hyundai tak podle Šimary zřejmě nezbude nic jiného než zahájit sérii úsporných programů, aby mohla zlevnit vozy tak, aby se staly na zahraničních trzích opět konkurenceschopnými.

Firmě se moc nedaří ani v Česku

„Úsporná opatření a útlum výroby se budou týkat primárně závodů, které jsou v Koreji. To souvisí s těmi měnovými vlivy. Pokud firma vyrábí v zahraničí a v zahraničí i prodává, tak se vliv korejského wonu až tolik nedotýká jejího vlastního byznysu,“ dodává.

Jihokorejský výrobce vozů působí také v České republice. Jen v prvním pololetí vyrobila automobilka Hyundai o 7000 aut více než loni za stejné období. Ani tato čísla ale nejsou podle Šimary příliš optimistická, jde totiž jen asi o čtyři procenta meziročního růstu.

„Když to srovnáme s tím, jak se vyvíjel celkový trh v Česku, který rostl zhruba o 20 procent, tak přece jenom je to mnohonásobně méně. Což znamená, že Hyundai klesá tržní podíl i v Česku. Jinými slovy, až tolik se u nás firmě nedaří,“ upozorňuje Šimara.

Naopak nejlépe je na tom teď podle něj automobilka Mercedes-Benz, která dosahuje rekordních prodejů na všech hlavních světových trzích.

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme