Automobilka Opel uzavře svůj závod v Bochumi

Vedení německé automobilky Opel dnes definitivně oznámilo, že do roku 2016 ukončí výrobu aut v závodě v Bochumi. V továrně pracují tři tisíce lidí. Opel se delší dobu potýká s problémy. V rámci restrukturalizace už ukončil výrobu v Antverpách, kde přišlo o práci osm tisíc lidí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automobilka Opel v Bochumi ukončí do roku 2016 výrobu aut. | Zdroj: Reuters

„Důvody pro toto rozhodnutí, těžké rozhodnutí leží v dramaticky klesající poptávce na evropském automobilovém trhu, stejně jako v enormní nadvýrobě jak u Opelu, tak v celém automobilovém průmyslu. Pro naše zaměstnance v Bochumi budeme hledat dobré odpovídající řešení,“ prohlásil vrcholový manažer firmy Opel Thomas Sedran.

Na setkání se zaměstnanci vzplály dnes v automobilce v Bochumi emoce. Došlo ke střetu mezi ředitelem firmy a členem odborů. Ten byl dokonce ochrankou sražen k zemi.

Přehrát

00:00 / 00:00

Okolnosti chystaného uzavření továrny Opel v Bochumi přiblížila zpravodajka ČRo v Německu Klára Stejskalová.

O ukončení výroby v Bochumi se spekulovalo delší dobu. Teď vedení rozhodlo, že uzavře továrnu po ukončení výroby vozu Opel Zafíra, do roku 2016.

Pro Bochum jde o další špatnou zprávu poté, co se z města stáhla finská Nokia. V automobilce a v dodavatelském průmyslu by podle odhadů mohlo v regionu přijít o práci až 40 tisíc lidí. Už teď se město i okolí potýká s vysokou nezaměstnaností. Během největší slávy pracovalo v automobilce 20 tisíc lidí, dnes je to pouhých 3300.

Odbory Opelu chtějí ještě bojovat o naději. Spekuluje se o tom, že by v Bochumi mohla zůstat zachována distribuce zboží. Odborníci na automobilový průmysl tomu však dávají velmi malou šanci, spíše se spekuluje o tom, že zavření továrny bude jen počátkem dalšího útlumu celé automobilky Opel.

Automobilka, která je součástí koncernu General Motors, má problémy už delší dobu. Za sebou má celou řadu špatných manažerských rozhodnutí, měla problémy s nadvýrobou, ztratila pozici na německém trhu a na rozdíl od koncernu Volkswagen se jí nepodařilo proniknout na mimoevropské trhy. Odhaduje se, že letos bude mít operativní ztrátu ve výši téměř 1,5 miliardy eur.

Na zprávu o uzavření továrny už zareagovali i politici. Německá kancléřka Angela Merkelová vyjádřila podporu zaměstnancům, ale do strategie firmy se nehodlá nijak vměšovat.

Ministerská předsedkyně Severního Porýní-Vestfálska Hannelore Kraftová prý chce ještě apelovat na Opel, aby předložil jasnou strategii, co zamýšlí dál.

Klára Stejskalová, Vojtěch Kouřímský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme