Až dvě třetiny poskytovatelů spotřebitelských úvěrů loni porušily předpisy

Dvě třetiny kontrolovaných společností, které poskytují spotřebitelské úvěry, loni porušily předpisy. Česká obchodní inspekce jim za to udělila pokuty za více než devět a půl milionu korun. Kromě klamavých reklam kontroly odhalily také neúplné nebo lživé informace o splátkách a o právu na odstoupení od smlouvy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pevný kurz koruny k euru vytváří stabilní prostředí, které pomáhá ekonomice jako celku.

Pevný kurz koruny k euru vytváří stabilní prostředí, které pomáhá ekonomice jako celku. | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Rekordní pokutu získala společnost Boyde, která musí zaplatit pět milionů korun.

„Například v inzerátu dávali zdarma číslo 800, kam spotřebitelé můžou volat. Když se na to číslo dovolali, dozvěděli se, že mají volat jinam - a to už byla zpoplatněná linka,“ přibližuje mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Za minutu hovoru pak lidé zaplatili 95 korun. Reakci společnosti Český rozhlas zjišťuje. Firma nemá webové stránky a v obchodním rejstříku na ni chybí kontakt.

Větší kontrolu poskytovatelů úvěrů, a hlavně omezení jejich počtu by měl přinést nový zákon o spotřebitelském úvěru.

„Zpřísnění podmínek pro získání povolení a samotnou činnost bude určitě namístě a to z hlediska jak ochrany spotřebitele, tak i efektivního dohledu,“ říká mluvčí České národní banky Marek Zeman.

Nový zákon by mohl začít platit už letos na jaře.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme