Česká pošta vybuduje přes tisíc nových výdejních míst pro službu Balíkovna. Chce doručit 60 milionů balíků

Česká pošta plánuje do konce letošního roku vybudovat víc než tisícovku nových výdejních míst pro službu Balíkovna. Půjde třeba o menší prodejny v obchodních centrech nebo na nádražích. Pošta se více zaměří na balíkový trh, protože v něm vidí větší šanci pro růst než u doručování dopisů. Do tří let chce státní podnik ročně doručit 60 milionů balíků namísto současných 44 milionů.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta, Balíkovna | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Zpočátku bude možné na smluvních místech balíky pouze vyzvedávat, během podzimu má být možné i jejich odesílání. Šéfka této divize pošty Jana Sedláková říká, že doručení bude rychlé.

Česká pošta hraje dlouhodobě prim na trhu balíkového doručování, čtyři z deseti zásilek na tomto trhu jsou přepraveny Českou poštou. Máme velký tržní podíl a protože tento trh roste, tak ten tržní podíl chceme udržet, dokonce navýšit, uvedl generální ředitel České pošty Roman Knap.

Česká pošta varuje před falešnou reklamou. Slibuje mobilní telefon, ale zaviruje počítač

Číst článek

Zatímco trh listovních zásilek ročně klesá zhruba o desetinu, počet posílaných balíků meziročně roste zhruba sedmiprocentním tempem.

Stejně jako u konkurenční Zásilkovny ale budou moct lidé posílat jen menší zásilky. Balíkovny jsou založené na přednostním přístupu k výdeji balíků a garantují vydání zásilky do pěti minut, loni byla průměrná doba čekání pod dvě minuty.

„Daří se nám držet kapacitu 95 % zásilek, které se objednají v e-shopech, že jsou doručovány druhý den na tu konkrétní Balíkovnu,“ řekla Radiožurnálu Sedláková.

25 tisíc výdejních míst

Rozšiřovat počet výdejen chce letos taky konkurenční společnost Zásilkovna. V tuto chvíli jich v Česku provozuje víc než 2700, do konce roku by jich mělo přibýt dalších 800.

V Česku je podle internetového srovnávače Heureka 25 000 výdejních míst – ale včetně samotných kamenných poboček internetových obchodů. Co se týká větších sítí, tak kromě České pošty a Zásilkovny na trhu podniká taky kurýrní služba PPL, která v současnosti provozuje přes 1800 výdejních a podacích míst PPL ParcelShop.

Dalším hráčem na trhu je Uloženka, která má v Česku a na Slovensku 1300 výdejních a 200 podacích míst. A třeba firma Geis provozuje necelých pět set výdejních míst Geis Point.

 

Tereza Beránková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme