Banky v Česku v uplynulých dvou letech znovu zvýšily poplatky

Za bankovní poplatky platíme o více než stokorunu ročně více než před dvěma lety. Průměrný klient v roce 2008 zaplatil za vedení běžného účtu 1543 korun, letos je to 1671 korun. Takové je dnes zveřejněné zjištění společnosti Scott-and-Rose. Poplatky, které dáváme bankám, přitom patří dlouhodobě mezi nejvyšší v Evropě.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peníze. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Podle výkonného ředitele České bankovní asociace, Josefa Taubera, je to dáno konzervativním přístupem českých klientům k přestupům z jedné banky do druhé a tím i nepříliš konkurenčnímu prostředí: „Já si myslím, že jenom tím, když si lidé budou více všímat toho, jaké banky nabízejí poplatky, povzbudí konkurenci, která by měla vést, a my to i čekáme, k nižšímu zatížení poplatky jednotlivých produktů.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O zvyšování bankovních poplatků mluvili v Ozvěnách dne výkonný ředitel České bankovní asociace Josef Tauber a Patrik Nacher, provozovatel webového serveru Bankovnipoplatky.com.

Češi však zůstávají u svých bank i přesto, že přechod je velmi jednoduchý. „Myslím si, že český bankovní klient je poměrně konzervativní a nepřikračuje ke změně banky jako tomu je v jiných zemích. K tomu je ale třeba říct, že pod regulací Evropské unie a z vlastní iniciativy je v České republice možné velmi jednoduše, rychle a bez problémů změnit banku," dodává Tauber.

Rozdíly mezi poplatky u jednotlivých bank přitom mohou být markantní. „Záleží na tom, co každý individuální klient od banky vyžaduje, jestli někdy bude chodit na pobočku nebo mu stačí internetové bankovnictví, kolik má transakcí, kolik má trvalých příkazů a jaké další služby poptá. To všechno je velmi individuální a pak jsou ty rozdíly skutečně násobné,“ konstatuje provozovatel webového serveru Bankovnipoplatky.com, Patrik Nacher.

Podle něj přitom už dnes existují kalkulátory, které dokáží individuálně spočítat, jak si klient stojí ve vztahu ke konkurenci.

Lenka Rafaelová, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme