Banky varují před podvodnými emaily. Z klientů lákají přístupové informace k internetovému bankovnictví
Česká spořitelna a Raiffeisenbank na svých webech upozorňují na nové phishingové útoky. Klientům chodí podvodné emaily, které se z nich snaží vylákat přístupové informace k internetovému bankovnictví.
Phishingové útoky se snaží ‚ulovit‘ informace uživatele a ty pak zneužít k přímému zisku, například převodem peněz nebo získání konkrétního finančního obnosu.
Podvodný email se snaží nejprve uživatele vystrašit.Většinou se mail nazývá poplach, vážný problém v bance nebo rychle reagujte.
"Vy reagujete, tam je napsáno 'velký průšvih na vašem účtu, rychle klikněte sem a přihlašte se'. Odkaz samozřejmě nevede do banky, ale na nějakou jinou adresu. Vy si ale ve stresu nevšimnete, že adresa vypadá jinak,“ vysvětlujete šéfredaktor serveru Root.cz Petr Krčmář.
O phishingových útocích mluvil v Odpoledním Radiožurnálu šéfredaktor serveru Root.cz Petr Krčmář
Stránka je přesnou kopií správné oficiální stránky.
„Vy tam ty údaje zadáte a ono vám to napíše 'děkujeme, problém byl vyřešen'. Ale v tu chvíli problém teprve začíná,“ pokračuje Krčmář a radí zachovat chladnou hlavu a zavolat do banky: „A především si uvědomit, že banka vaše přihlašovací údaje vůbec k ničemu nepotřebuje."
Pokud klient banky udělá chybu, údaje přeci jenom vyplní, měl by co nejdříve kontaktovat banku, která účet zablokuje.