Banky varují před podvodnými emaily. Z klientů lákají přístupové informace k internetovému bankovnictví

Česká spořitelna a Raiffeisenbank na svých webech upozorňují na nové phishingové útoky. Klientům chodí podvodné emaily, které se z nich snaží vylákat přístupové informace k internetovému bankovnictví.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Online platba kartou (ilustrační foto)

Online platba kartou (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Phishingové útoky se snaží ‚ulovit‘ informace uživatele a ty pak zneužít k přímému zisku, například převodem peněz nebo získání konkrétního finančního obnosu.

Podvodný email se snaží nejprve uživatele vystrašit.Většinou se mail nazývá poplach, vážný problém v bance nebo rychle reagujte.

"Vy reagujete, tam je napsáno 'velký průšvih na vašem účtu, rychle klikněte sem a přihlašte se'. Odkaz samozřejmě nevede do banky, ale na nějakou jinou adresu. Vy si ale ve stresu nevšimnete, že adresa vypadá jinak,“ vysvětlujete šéfredaktor serveru Root.cz Petr Krčmář.

Přehrát

00:00 / 00:00

O phishingových útocích mluvil v Odpoledním Radiožurnálu šéfredaktor serveru Root.cz Petr Krčmář

Stránka je přesnou kopií správné oficiální stránky.

„Vy tam ty údaje zadáte a ono vám to napíše 'děkujeme, problém byl vyřešen'. Ale v tu chvíli problém teprve začíná,“ pokračuje Krčmář a radí zachovat chladnou hlavu a zavolat do banky: „A především si uvědomit, že banka vaše přihlašovací údaje vůbec k ničemu nepotřebuje."

Pokud klient banky udělá chybu, údaje přeci jenom vyplní, měl by co nejdříve kontaktovat banku, která účet zablokuje.

Alžběta Havlová, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme