Souboj růžových a žlutých kol. Na bikesharingovém trhu v Praze se objevila nová firma
Je sice teprve konec ledna, ale bikesharingové firmy jedou naplno, připravují se na další sezonu. V Praze bude ve znamení souboje růžových a žlutých kol. O ty, kteří si rádi krátí cestu do práce na kole, budou soupeřit dvě společnosti - zavedená česká Rekola a nově čínská OFO.
Kola, která se dají zaparkovat kdekoli, k odemčení stačí naskenovat QR kód. To je jedna z výhod nového hráče na českém bikesharingovém trhu společnosti OFO.
Už na podzim si jasně žlutá kola mohli lidé zdarma otestovat na Praze 7. „Měli jsme kola nasazená asi měsíc a půl. Za tu dobu tři sta kol využilo několik tisíc lidí a udělalo 25 tisíc jízd,“ řekl Radiožurnálu mediální zástupce Ofokol v české republice Šimon Rákosník.
Nový rekord pro Dány: v Kodani se loni přepravovalo na kole 41 % cestujících
Číst článek
OFO je čínská společnost a působí už v několika velkých světových městech mimo jiné v Moskvě nebo Miláně.
Česká Rekola, na kterých se vozí lidé mimo jiné v Olomouci nebo Brně, se hodlají také rozšiřovat. „V Praze to bude z tří set na pět set kol, něco podobného. A to samé chystíme v Českých Budějovicích a Teplicích,“ popsal zástupce společnosti Rekolo Antonín Cvrček.
Jiří Motýl z cykloportálu Prahou na kole upozorňuje, že konkurenční boj bikesharingových společností nemusí být pro hlavní město jen přínos.
„Nese s sebou nějaké požadavky na uživatele, na osvětu, jednak na společnosti, aby se o kola starala, zajištovala jejich redistribuci, opravu, aby se na ulicích neválely vraky,“ myslí si Motýl.
Evropská cyklistická federace doporučuje městům, která se sdílením kol začínají, omezit nevhodné parkování kol a radí jim, aby měla kontrolu nad jejich počtem.