BP se snaží zlepšit svůj obraz na veřejnosti
Do Mexického zálivu nadále uniká ropa po havárii na plošině Deepwater Horizon. Firma British Petroleum (BP) proto čelí tvrdé kritice. Přestože přislíbila finanční prostředky na likvidaci škod, její obraz v očích veřejnosti trpí.
Ropa do okolních vod vytýká už 60. den. I přesto však BP může na veřejnost působit pozitivně a zachránit svou image. Jsou o tom alespoň přesvědčeni odborníci na CSR (anglická zkratka – corporate social responsibility) neboli společenskou odpovědnost firem.
Jakých reakcí bychom se měli od BP dočkat, přiblížil předseda a spoluvlastník a předseda správní rady skupiny Triton Luděk Pfeifer. „V první řadě je to samozřejmě likvidace dopadů neštěstí. V druhé řadě je to vyvození ponaučení ze selhání, které povede k budoucímu omezení risků podobného charakteru. Do třetice je to kompenzace dotčených skupin obyvatelstva – konzumentů, komunit a dalších,“ řekl.
Podnikatel a ředitel společnosti Linet Zdeněk Frolík se domnívá, že se firma své společenské odpovědnosti zhostila, a to například přislíbením 20 miliard dolarů do fondu pro nápravu škod.
„Přihlásili se k tomu, že všechny vzniklé škody zaplatí. To mi přijde, že se k tomu postavili čelem. Myslím si, že celé toto dění hodně ovlivní naftařské odvětví, že se teď všechno překontroluje,“ vysvětlil. Věří, že se společenská odpovědnost nyní stane pro BP klíčovou.
Slíbená opatření nebudou zadarmo a BP přijdou na miliardy dolarů. Podle Luďka Pfeifera však firma i přes takové výlohy může krizi přestát. Podle něj velmi záleží na tom, jak se k situaci postaví banky, investoři a vlády – britská i americká. Pád BP ale nepředpokládá.
„BP je zaměstnavatel takového rozsahu, že jeho pád by ve svých sociálních důsledcích znamenal další neštěstí.,“ řekl Luděk Pfeifer.