Britské obchodní řetězce uzavřely dohodu o férových cenách potravin a klamavé reklamě
Osm hlavních řetězců nabízejících potraviny v Británii se zavázalo k tomu, že jejich slevy a speciální nabídky nebudou klamat zákazníka. Experti jsou k této dohodě skeptičtí.
Kritici si myslí, že řetězce jen pokrytecky reagují na řízení, které s nimi vede Úřad pro férové obchodování (OFT).
Existuje podezření, že firmy uměle „nafukují" ceny, aby pozdější slevy vypadaly přitažlivěji.
Tesco, Sainsbury's, Lidl, Morrisons, Marks and Spencer, Waitrose, Co-op a Aldi se teď dohodly na balíčku základních pravidel, která chtějí dodržovat.
Například slevové akce potrvají stejnou nebo kratší dobu, než po jakou byl výrobek nabízený za vyšší cenu.
Produkty s označením „lepší hodnota" nebo „větší balení," musejí mít ve stejném obchodě srovnatelnou konkurenci.