ČD počítaly během opravy D1 s nárůstem cestujících, ve skutečnosti je naopak ztratily

Jednou z mála institucí, které zřejmě netěší většinou bezproblémový průběh rekonstrukce dálnice D1, jsou České dráhy. Počítaly totiž s tím, že se přinejmenším po dobu oprav zvýší počet cestujících ve vlacích mezi Prahou a Brnem. Z toho důvodu dokonce už od loňského podzimu zavedly zvláštní vlaky s příznačným názvem ‚D1 expres‘. Ty ale v prosinci opět skončí. O komfortní bezzastávkové spoje nebyl dostatečný zájem. V létě navíc propad způsobila výluka na hlavním nádraží.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České dráhy

České dráhy | Foto: Jiří Suchomel

České dráhy cestující předem důkladně informovaly o měsíční výluce, během níž spoje z Prahy nezajížděly do centra Brna, ale na okrajová nádraží. Mnoho cestujících tak raději cestu odložilo, vysvětluje ředitel krajského centra Pavel Karšulín:

„Řekl bych, že to byl propad asi dvacet procent cestujících oproti loňskému roku. V současné době už se nám tento propad zase vyrovnal a už se blížíme k nárůstu.“

Přinejmenším po dobu brněnské železniční výluky tak měl transfer cestujících zcela opačný směr, než České dráhy předpokládaly. Řada z nich přešla do autobusových spojů, potvrzuje například mluvčí Student Agency Pavel Halla:

„V přílivu cestujících na lince Praha-Brno se projevila pravděpodobně i výluka na železniční trati, nehledě na probíhající rekonstrukci brněnské dálnice D1. Po počátečních, řekněme panických reakcích, se cestující vrátili a v meziročním srovnání došlo k nárůstu až o 10 procent.“

Ivan Holas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme