Červenec zachraňuje cestovním kancelářím tržby. Prodeje zájezdů rostou

Zájem lidí o zájezdy k moři na poslední chvíli v červenci prudce vzrostl. Zatímco ještě před měsícem byla poptávka mizivá a cestovní kanceláře musely ceny last minute zájezdů razantně snížit, teď se situace obrátila.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pláž na břehu Baltského moře

Pláž na břehu Baltského moře | Foto: Klára Stejskalová

Po slabém začátku sezóny se prodeje zájezdů v červenci rozběhly. U některých cestovních kanceláří teď dokonce poptávka převyšuje nabídku. Přispěly k tomu i čtyři volné dny za sebou na začátku měsíce, o které si chtěli lidé prodloužit dovolenou.

„Poptávka po zájezdech na poslední chvíli v červenci výrazně vzrostla a dá se předpokládat, že tento trend bude pokračovat dál i v srpnu,“ říká marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha.

Kvůli rostoucí poptávce už nemusejí cestovní kanceláře tolik zlevňovat. Ceny jednotlivých destinací se vyvíjejí různě.

Přehrát

00:00 / 00:00

Last minute zajezdy.mp3

„ Některé destinace jsou nejlevnější za poslední čtyři roky. To je případ Řecka, Turecka a například i Bulharska. A u některých destinací naopak sledujeme cenu vyšší, než loni. To je případ Egypta, Tunisu, Španělska a Chorvatska,“ vysvětluje Michal Tůma z internetového prodejce zájezdů Invia.cz.

Cenovým hitem je stále Řecko. Řada lidí dává kvůli nedávným nepokojům a riziku zpoždění letu přednost jiným zemím.

„Zájezdy do Řecka jsou nejlevnější za poslední čtyři roky, které jsme sledovali. Ta cena zůstává i v červenci nejnižší,“ dodává Tůma.

Také nabídka se letos zúžila. Před sezónou totiž cestovní kanceláře omezovaly nasmlouvané kapacity hotelů kvůli nízké poptávce.

„V současné době to vypadá tak, že nabídka je ve srovnání s loňským rokem daleko užší a že se může v současné době, třeba v polovině července až do poloviny srpna stát, že občané, kteří si budou chtít zakoupit zájezd na poslední chvíli, nevyletí ten den a do hotelu, který si žádají,“ říká analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek.

Podle Beránka ani zvýšená poptávka o prázdninách s velkou pravděpodobností nedokáže vyrovnat propad prodejů ze začátku roku. Trh se zájezdy by tak mohl za celý rok klesnout asi o desetinu.

Tomáš Medek, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme