Češi během hokejového MS utrácejí ve velkém. Za pivo, sázky i dresy

Hospodám a barům v Česku se díky hokejovému šampionátu výrazně zvyšují tržby. Jen v průběhu sportovních utkání lidé vypijí o desítky litrů piva více než obvykle. Hostinští navíc lákají fanoušky na netradiční menu, soutěže nebo na takzvané hokejové slevy – při utkání například dávají pivo za poloviční cenu. A z aktuální „hokejové horečky“ bohatnou i další obchodníci.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Skupinky českých fanoušků slyšíme, chválí hokejoví reprezentanti

Skupinky českých fanoušků slyšíme, chválí hokejoví reprezentanti | Zdroj: ČTK

Když padají góly, teče pivo proudem, potvrzuje hostinská Jitka, která obsluhuje přímo v centru Prahy.

„Řekla bych tak o dvě třetiny víc piva. Konkrétně minulý týden nám pivo skoro úplně došlo a vypilo se všechno. Máme tady tři funkční televize. Na první se koukají hlavně štamgasti. Na druhou se koukají hosté, kteří jdou kolem nebo si zarezervují místa. Tam jich sedí nejvíc. Třetí televize je nejmenší v nejmenším nekuřáckém salonku,“ přibližuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hospodám a barům v Česku se díky hokejovému šampionátu výrazně zvyšují tržby. A bohatnou i další obchodníci

Během utkání podle ní lidé utratí průměrně 300 korun. Největší zájem je o točenou desítku, na stolech ale končí i sklenky s tvrdým alkoholem.

„Třeba když naši dají gól, tak se u stolu poručí panák. Takže co gól, to kolečko panáků,“ dodává Jitka.

Za čepované pivo jsou si lidé ochotni připlatit, přestože je až třikrát dražší než to lahvové. Například Tomáš prý do hospody moc často nechodí, v případě hokeje ale dělá výjimku.

„Radši do hospody než doma, protože se sejdeme s kamarády a v partě se to líp táhne. Dáme si pivo, takže tam je i větší zábava. Jsem schopný utratit i pětistovku, protože si k tomu dám i něco dobrého na zub,“ vysvětluje.

Například jen při loňském šampionátu v obou hracích halách v Praze a Ostravě vypili lidé přes 280 tisíc litrů piva. Tedy o polovinu více než na posledním mistrovství, které bylo v Česku.

Na poslední chvíli do Ruska

Utrácí se i za tikety. Podle odhadů sázkových kanceláří letos Češi během mistrovství prosázejí zhruba miliardu korun. Populární jsou sázky na vítěze utkání nebo na střelce. Vsadit se dá ale třeba i na počet trestných minut nebo počet gólů.

Pro sázkové kanceláře byl nejúspěšnější předminulý rok. Na zimní olympijské hry v Soči, mistrovství světa v ledním hokeji v Bělorusku a fotbalový šampionát v Brazílii Češi prosázeli skoro tři miliardy korun.

Hokejoví fanoušci, kteří nechtějí sedět u televize, pak mohou na poslední chvíli vyrazit přímo do Ruska. Některé cestovní kanceláře nabízejí balíčky se vstupenkou v ceně. Cestující už ale musí mít vyřízené vízum.

„Je to aktuální pouze pro držitele víz. V základní nabídce nabízíme letenku Praha – Moskva, transfery, ubytování na zpravidla dvě noci a vstupenku. Cenová nabídka zájezdu se pohybuje kolem 15 tisíc korun v závislosti na tom, o jakou vstupenku se jedná, jestli na semifinále nebo finále. Řekněme, že ty vstupenky se pohybují v cenách od 1500 do 10 000 korun,“ shrnuje majitel agentury Ladislav Peška.

Z hokeje těží i další obchodníci. Podle manažerky fan shopu hokejové reprezentace Šárky Kulhánkové se v průběhu celého mistrovství zvýší obrat prodejny na více než dvojnásobek.

„Většinou když jsou v tom hráči vidět v televizi, lidé to chtějí samozřejmě taky a chtějí vypadat stejně jako hráči. Každý den prodáme několik desítek dresů. Základní fanouškovský dres stojí 1100 korun, dres s výšivkou potom stojí 1800 korun. Prodávají se i trička a mikiny,“ upozorňuje.

Šály, trika nebo české vlajky mají v nabídce také supermarkety. V regálech se objevují třeba i limitované edice plechovek s pivem nebo čokolády s fotkou hokejistů.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme