Češi by letos na slevových portálech měli utratit až tři miliardy korun

Stále více Čechů nakupuje prostřednictvím slevových portálů. Letos by měl opět stoupnout objem peněz, který prostřednictvím těchto společností utratíme. V loni firmy nabízející slevové kupony vydělaly necelé dvě miliardy korun. Letos by to mělo být o jednu miliardu víc.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování přes internet | Foto: Fotobanka Stock.xchng

Množství peněz, které letos utratíme na slevových portálech, má sice stoupnout až na tři miliardy korun, zákazníci jsou však čím dál náročnější. Odborníci na internetové nákupy proto čekají, že některé slevové servery skončí. Teď jich na našem trhu funguje víc než stovka.

„My dlouhodobě sledujeme, že se rozšiřuje ta nabídka na slevových portálech. Zpočátku byl velký boom voucherů a slev do restaurací, na masáže,“ říká internetový odborník a spolumajitel srovnávacího portálu Top sleva Michal Hardyn.

Tato kategorie se však podle něj již trochu zahltila, lidé se podobných nabídek „přejedli“. „Přibývají nové kategorie, máme novou kategorii móda,“ přibližuje Hardyn.

Právník sdružení Spotřebitel net Miroslav Huml navíc upozorňuje, že i slevové kupony mohou lidé reklamovat. Například když zjistí, že údajná výhodná cena ve skutečnosti slevou vůbec není.

„Inzerce na slevových portálech je jakousi formou reklamy, a reklama by měla být minimálně pravdivá. A takové prohlášení, že kupujeme něco se slevou, co slevou ve skutečnosti není, tak samozřejmě není pravdivé. Jednalo by se pouze o klamavou reklamu a za toto chování může Česká obchodní inspekce prodávajícímu uložit pokutu,“ konstatuje Huml.

Václava Marešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme