Češi jsou stále víc kritičtější ke slevovým portálům

Česko bylo v posledních dvou letech velmocí slevových portálů. Zájem o ně ale už opadl a teď dochází k třídění kvality. Češi na nich nejčastěji nakupují wellness služby, zájezdy a služby restaurací.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Práce na počítači. Ilustrační foto | Foto: Fotobanka Stock.xchng

„Obecně moje zkušenost je pozitivní, nicméně řekla bych, že v oblasti služeb, co se týče například restaurací, ale i masáží a podobně, kvalita někdy nebývá úplně vysoká. Někdy mám dojem, že tam nabízí služby firem, které třeba mají problém prodat,“ říká o slevových portálech paní Lucie.

Její zkušenost není ničím neobvyklým a podle odborníka na marketing Jana Šípka není ani divu. Zájemci o prodej přes slevové portály totiž často musí přistoupit na velmi tvrdé podmínky.

Přehrát

00:00 / 00:00

O přístup Čechů ke slevovým portálům se zajímala Zuzana Vlčková

„Tyto portály vnímám spíš jako marketingový nástroj, to znamená řeknu na propagaci hlavně třeba svých služeb. Máte nějaký produkt a opravdu na něm dokážete mít vysokou marži, tak samozřejmě musíte dát slevu třeba 60 procent a ještě z toho nějaká procenta musíte odvést tomu slevovému portálu.“

„To znamená, aby to pro vás bylo vůbec rentabilní, musíte mít na tom produktu velmi vysokou marži. Samozřejmě se to hodí pro to, když potřebujete vyprodat nějaký sklad nebo máte možná nějaký nový produkt, který chcete uvést na trh,“ říká Šípek.

Na slevových portálech tedy můžete pořídit jak zboží nevalné kvality, které by se jinak než v akční nabídce neprodalo, tak i dobré zboží a služby za výhodnou cenu. Při nákupu je tedy důležité o nabídce přemýšlet a nepodlehnout kouzlu takzvaného pop up nakupování. Tedy situace, kdy je počet zboží i čas, kdy je možné ho zakoupit, omezen, a zákazník je tak nucen k okamžitému rozhodování.

Slevové portály bez certifikátů kvality

Orientace v nabídce slevových portálů je navíc oproti klasickým e-shopům ztížena tím, že nepoužívají takzvané certifikáty kvality, tedy jakési potvrzení spotřebitelských organizací a o seriózním přístupu. Tento systém pomyslné kontroly se na ně nevztahuje proto, že mají trochu jiný způsob prodeje, vysvětluje Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

„Slevové servery neprodávají zboží nebo služby, které jim fyzicky patří, ale jsou prakticky třetí stranou pro další obchodníky. Náš certifikát funguje tak, že my zákazníkovi dáváme garanci vztahu mezi ním a obchodníkem. To znamená tam, kde vzniká ten právní vztah.“

„V tom případě my nemůžeme certifikovat ani třeba cestovní agentury, které přeprodávají zájezdy jiných cestovních kanceláří, ani slevové servery, které vlastně prodávají vouchery svých partnerů. Protože to bychom museli kontrolovat všechny ty stovky až tisíce jejich partnerů, a to samozřejmě nejsme schopni zkontrolovat, a tím pádem to nejsme schopni zákazníkům garantovat,“ dodává Jan Vetyška.

Slevové servery ale pro posílení své pozice a dobrého jména na trhu chystají vlastní systém certifikace.

Zuzana Vlčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme