Češi lámou rekord v nákupech po internetu. Utratí přes 50 miliard

Tržby českých e-shopů se mají letos vyšplhat na rekordních 50 miliard korun. Ve srovnání s loňskem si tak internetoví obchodníci vydělají o 15 procent více.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Notebook

Notebook | Foto: stock exchange

Rekordní nákupy přes internet odhaduje nákupní poradce Heureka.cz. Z jeho průzkumu vyplývá, že počet objednávek dosáhne zhruba 26 milionů, přitom průměrná suma na jeden nákup je téměř 2000 korun.

Znamená to, že lidé postupně začínají nakupovat na internetu i levnější zboží. Ještě v roce 2010 byla průměrná hodnota jednoho nákupu 3000 korun. Češi také stále víc používají k nákupům na internetu mobilní telefony. Ještě začátkem roku 2011 podíl nedosáhl ani jednoho procenta, dnes je už přes pět procent.

Přehrát

00:00 / 00:00

O internetových nákupech mluvil Jaroslav Skalický

Při on-line nákupech mají lidé největší zájem o oblečení a doplňky. Průzkum také odhalil, že lidé si stále častěji on-line nákupy vyřizují v pracovní době. Nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku 22 až 35 let, většinou pracující muži a maminky na mateřské dovolené.

Unie bude přísnější

Nakupování přes internet je hlavně pohodlné a v porovnání s klasickými obchody často levnější. Komplikace ale mohou nastat, když je potřeba zboží vyměnit. Dozoruje to ale Evropská unie a její směrnice o právech spotřebitelů podmínky pro obchody bude od poloviny roku 2014 přísnější.

Podle serveru aktuálně.cz budou obchodníci muset případným klientům poskytnout před uzavřením smlouvy ještě více informací než dosud. Například jasné a čitelně uvedené údaje o možných způsobech platby nebo jakékoli omezení související s dodávkou zboží se bude muset zákazník dozvědět nejpozději na začátku objednávkového procesu.

Spotřebitelé nebudou muset platit poplatky, o nichž nebyli předem informováni. V celé Evropské unii se také sjednotí lhůta na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží.

Zákazník na to bude mít 14 dnů ode dne převzetí zboží nebo uzavření smlouvy o poskytnutí služeb. Na odeslání zakoupeného produktu zpět prodejci bude mít spotřebitel také 14 dnů.

Jaroslav Skalický, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme