Češi se připravují na letní dovolené. E-shopy evidují zvýšený zájem o plavky a kufry

U prodeje kufrů a plavek internetoví prodejci v posledních měsících sledují i několikanásobné meziroční nárůsty. Zájem se tak vrací na předkrizovou úroveň, v některých obchodech ji převyšuje. Přes přetrvávající problémy s dodávkami jsou prodejci tímto zbožím dostatečně zásobeni, nabídka je podle nich široká. Vyplývá to z ankety ČTK mezi e-shopy.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

u vody, ilustrační foto

U prodeje kufrů a plavek internetoví prodejci v posledních měsících sledují i několikanásobné meziroční nárůsty (ilustrační foto) | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Velké tuzemské cestovní kanceláře a agentury letos předpokládají rekordní sezonu. Současné prodeje převyšují i ty v předpandemickém roce 2019.

Čechům mzdy v průměru rostou, koupí si za ně ale méně než loni

Číst článek

Internetový obchod Alza.cz eviduje podle své mluvčí Daniely Chovancové u kufrů nárůst prodejů o trojnásobek ve srovnání s minulým rokem. Jsou mírně i nad hodnotami roku 2019. „Zavazadly, které naši zákazníci nejčastěji nakupují, jsou kabinové kufry o velikosti S. Nyní, s blížícími se letními dovolenými, častěji vybírají i z větších zavazadel. Většinou zákazníci dávají přednost skořepinovým kufrům s TSA zámkem,“ uvedla. Doplnila, že u ostatních zavazadel nebyl znatelný ani v důsledku pandemie větší pokles zájmu, lidé častěji kupovali batohy.

„Zájem o zavazadla je letos obrovský a za poslední měsíce jsou u nás na Mallu kufry jednou z nejrychleji rostoucích kategorií v segmentu módy,“ řekla mluvčí e-shopu Mall.cz Pavla Hobíková. Prodeje podle ní rostou u kabinových i velkých kufrů.

Na portálu Heureka.cz patří mezi nejoblíbenější produkty v kategorii zavazadel dětský kufr od značky Samsonite s obrázkem myšky Minnie o objemu 20,5 litru. Lidé ho podle dat Heureky seženou v průměru za 2619 korun, ke konci ledna byl k dostání o 120 korun levněji.

Cestovní ruch se s utlumenou pandemií opět probouzí k životu. Pociťuje to i společnost Airbnb

Číst článek

Plavky kupují s předstihem

Plavky letos Češi začali podle oslovených prodejců kupovat dříve než obvykle. E-shop Astratex zaznamenal v květnu a červnu meziroční nárůst prodejů o 110 procent. „Sezona začala proti těm předchozím mnohem dříve. Zákazníci kupovali plavky už v lednu. Po dvou covidových letech se nám prodej plavek ani nezpomalil od začátku války Ruska proti Ukrajině,“ řekl marketingový manažer firmy Karol Guláš.

Internetový prodejce Zoot sleduje podle svého marketingového ředitele Jaroslava Kauckého u plavek a dalšího zboží na léto nárůst ve vyšších desítkách procent ve srovnání se dvěma předchozími lety poznamenaných pandemií. „Vzhledem k tomu, že jako jedni z mála nabízíme zákazníkům možnost koupit horní a spodní díl plavek zvlášť, je právě tato oblast naše nejsilnější,“ uvedl.

Vyhledávač módy Glami eviduje u plavek za květen meziroční růst zájmu o 141 procent. „Zatímco v minulém roce jsme sledovali mírný meziroční nárůst kategorií plavek v červnu, u žen o 26 procent a mužů o 37 procent, letos tento nárůst je vidět již v květnu, a to mnohonásobně vyšší,“ řekla za Glami Eliška Hynková. Dodala, že kategorie dámských plavek si v květnu letošního roku meziročně polepšila o 144 procent, prodej pánských plavek zaznamenal růst o 82 procent.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme