Češi nejvíc nakupují v britských e-shopech. Zájem o čínské roste

Češi nejvíce nakupují v zahraničních internetových obchodech ve Spojeném Království, Irsku, USA, Nizozemsku, Číně a Německu. Největší nárůst poptávky je u čínských e-shopů, které zákazníky lákají na velmi nízké ceny. Vyplývá to z údajů českých bank. Útraty Čechů v zahraničních e-shopech loni stouply o 32 procent na 27,7 miliardy korun.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Online nákupy (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Podle údajů České spořitelny Češi nejvíc online nakupují ve Velké Británii. Jen klienti spořitelny za poslední rok provedli 4,3 milionu transakcí v britských e-shopech. Na druhém místě jsou irské online obchody (967 tisíc transakcí za poslední rok) a nizozemské obchody.

Rychle roste zájem Čechů o nákupy v čínských e-shopech. Například útraty na Aliexpress.com letos vzrostly podle údajů ČSOB o polovinu a na Wish.com o 250 procent. Průměrná útrata se ale pohybuje jen kolem 270 korun. Mezi nejpopulárnější čínské internetové obchody patří Aliexpress.com, Dresslink.com, dx.com, Tinydeal.com, Lightinthebox.com, Choies.com či Everbuying.net.

Průměrný nákup za tisíc korun

Lidé také v některých e-shopech nakupují nevědomky, s čímž se pojí rostoucí počty nespokojených zákazníků. „Klienti většinou reagují na reklamy a výhodné slevy, které najdou na facebooku, a nevšimnou si, že místo v původně slibovaném značkovém obchodě nakupují na čínských e-shopech. Pak často reklamují, že jim žádné zboží nedošlo nebo že obdrželi padělek,“ uvedla mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká.

„Stížnosti obchodníků na transakce, provedené u čínských obchodníků, se objevují a mají rostoucí trend. Jedná se o zneužitá karetní data, kdy například klienti zareagují na podvodný e-mail a poskytnou údaje o své kartě. Následně jsou provedeny podvodné internetové transakce, dodal Jiří Štábl z České spořitelny.

Na českých e-shopech jsou nejlevnější notebooky ve střední a východní Evropě. Lidé však chtějí spíše mobily

Číst článek

Celkem loni Češi provedli 25,3 miliardy online transakcí v zahraničí, průměrná hodnota jednoho nákupu dosáhla 1095 korun. Útraty Čechů v zahraničních e-shopech loni stouply o 32 procent na 27,7 miliardy korun. Vyplývá to ze statistik Sdružení pro bankovní karty.

Češi při nákupech v tuzemských e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku růst podle odhadů zrychlí. Asociace pro elektronickou komerci odhadla, že letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu stoupne na téměř 11 procent.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme