Češi platí zbytečně moc za telefonování a služby mobilních operátorů

Téměř 80 procent Čechů platí za své mobilní telefonní účty více, než je nutné. Rozdíly přitom dosahují až tisíce korun měsíčně. Na svých stránkách to uvedl server srovnam.cz, který nabízí online porovnání tarifů jednotlivých mobilních operátorů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

psaní SMS | Foto: Tomáš Šácha

"Operátoři spoléhají na to, že jsou lidé konzervativní, a že se jim nechce měnit tarify, přestože si to mohou dobře spočítat," uvedl odborník na moderní technologie Jan Lodl. Podle něj navíc Češi neumějí prohlédnout nevýhodné reklamní akce:

"Češi zatím stále hodně slyší na různé marketingové akce operátorů. Jsou například ochotni upsat se ke dvouletému závazku za slevu, kterou když si to člověk v klidu spočítá, tak zjistí, že slevou vlastně není. Člověk za ty dva roky zaplatí více než virtuálně ušetří."

Podobné to je i s dotovanými telefony, které jsou u nás podle Lodla nejdražší v Evropě: "Operátoři dotují telefony nejméně, přesto jsou lidé ochotni se na dva roky upsat za slevu dva tři tisíce na telefon a platit mnohem vyšší paušál."

Přehrát

00:00 / 00:00

O situaci na českém mobilním trhu mluvil v Rádiu Česko odborník na moderní technologie Jan Lodl.

V Česku jsou mobilní operátoři celkově dražší než operátoři v zahraničí. Navíc jejich nabídky a tarify jsou pro běžného uživatele poměrně nepřehledné.

Jak tedy poznat, zda platím zbytečně moc?

"Platí jednoduché pravidlo. Za měsíc bychom měli provolat přesně to, co nám dá operátor v rámci paušálu. Pokud pravidelně provoláme více, tak bychom měli uvažovat o tom, že paušál zvýšíme. Naopak pokud provoláváme méně a peníze se nám neustále převádějí, tak je na čase paušál naopak snížit," vysvětluje Jan Lodl.

Dalším pomocníkem mohou být různé kalkulačky, které najdete na internetu. "Lze si spočítat, kolik bychom při provozu, který máme, utráceli s jiným tarifem," vysvětluje odborník na moderní technologie.

Dalším mýtem je informace, že volání z předplacené karty je levnější. Opak je bohužel pravdou. "Pro uživatele je stále výhodou, že si kontrolují kredit, ví kolik měsíčně utratí a nemusí měsíčně utrácet stejnou částku," uvadí pozitivum předplacené karty Lodl.

"Pokud uživatel pravidelně dobíjí nějakou částku, tak je výhodnější přejít na měsíční paušál, kde bude částku platit v podobné výši a volání je potom levnější," radí Jan Lodl.

Přečtěte si také:
Posílání SMS zpráv i volání ze zahraničí je ode dneška levnější

Václav Pešička, Tomáš Pavlíček, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme